vaatwasser miele 4210 F11

Ik heb een miele vaatwasser 4210. deze schiet in de F11.
net voor het moeten afpompen hoor ik een soort swoem, alsof hij wil beginnen.
Dan is het ca 1 minuuut stil.
dan weer die swowm wn hij schiet in de F11.

Onder het filter zit een afscherm kapje voor de pomp waar een kogel in zit,het rubber daarom heen is waarschijnlijk uitgezet/ vervormd

De kogel kan vrij bewegen. ook zonder dit stuk blijft F11.

Dan zou ik eerst de hogedruk pressostaat nameten of deze geen aardlek heeft,anders alle slangen controleren op verstopping.

Van onderdeel nummer 5750095 of 9297071 zijn de rubber afdichtingen niet goed.

Probeer het eens wel met kapje, maar zonder kogel er in. Kapje is wel nodig namelijk, kogel niet zo zeer.

ander nieuwer afschermkapje geeft zelfde probleem.
zal nu naar niveuaregelaar moeten, dus aardlek en slangen.

Heb je ook naar de afdekking gekeken?

wil je even uitleggen wat je daarmee bedoelt?

Zoek even op het type nummer die ik heb opgegeven dan zie je om welk onderdeel het gaat.

Heb intussen een nieuwere niveauregelaar er in gezet. Heb de afvoerpommp eruit gehad, bleek een italiaanse te zijn. Een andere klep had ik al geprobeerd. Maar nog steeds: swoem ebven, 1 minuut niks, weer swoem en F11 en afvoerlampje knippert.

In welke regio/ plaats woont U?? Misschien dat een wat meer ervaren forumlid met u mee kan kijken. Kan ook een electronisch probleem zijn

ik denk dat ik het gevonden heb.we hebben nu de motor op 220 gezet en die functioneert niet goed.dus vervangen.nu zie ik dat een motor vna een 6200 een 5 mm langer is dan die van de 4210 die van de italiaans efirma askoll is. volgens een site moeten ze wel gelijk zijn maar ik zie duidelijke afmetingsverschillen en een verschillendevin.

Voor de test moet het wel kunnen. Wat mankeert de pomp dan??

pomp komt niet of moeilijk op gang bij 220 volt

dat was het dus.toch die andere pomp erin en hij draait.allen bedankt voor het meedenken.miele onderdelenman zei dat het hem niet bekend was dat hier italiaanse waar in zat.adviseerde de 6272!coulanceregeling is 5 jaar.kan ik toch nog iets verhalen bij miele?

Zit er geen aanloopcondensator op/ aan?? Maak eens open,mogelijk lagers versleten als condensator OK is.

Er is een kleine condensator. Als ik die laat zitten meet ik 0 ohm.

type is 16M2C2. Hoeveel microfarad?

Kan je een foto plaatsen?? Klinkt als een 2uF.

Er staat ook nog 3MP219u 1 op.
Miele onderdelenmagazijn kent de condensator niet!

Dit is geen condensator, maar een thermische beveiliging!!! Maak pomp eens open, waarschijnlijk vervuild of lagers ingesleten.