Weer een technisch museum naar de ratsmodee

Anoniem

Op 26 januari 2019 19:11:14 schreef Ledlover:
Dergelijke bouwkundige hordes gelden eigenlijk alleen maar voor nieuw te bouwen musea.

Ik ken nogal wat bestaande musea die absoluut niet lekker rolstoeltoegankelijk zijn. Volgens mij zou een oud museum daar relatief weinig last van hebben...

Zo? Ik ken historische sites die half afgebroken zijn om er liften te plaatsen zoals in een ziekenhuis.En met voorzieningen zodat letterlijk iedereen de site kan bereiken en bezoeken.
Het is positief dat onze maatschappij volop rekening probeert te houden met hen die wat minder mobiel zijn, maar dit soort excessen doet het kosten/baten plaatje toch wel heel erg naar de verkeerde kant hellen.
met het gekende gevolg.

TinusTech

Golden Member

Toch nog een Nederlands museum waar een grote verzameling techniek wordt gekoesterd.

Studieverzameling TH Delft
Iedere maandag open van 10.00 tot 16.00

Een filmpje

TinusTech

Golden Member

Museum Waalsdorp heeft tegenwoordig een prachtige website vol met buitengewoon interessante verhalen en foto's. https://www.museumwaalsdorp.nl/nl/index/
Alleen op woensdag open voor bezoekers en dan nog alleen op afspraak.

TinusTech

Golden Member

En het oude museum voor Communicatie is weer een flinke stap dichter bij de ontmanteling. Volkskrant

maartenbakker

Golden Member

Man man wat een aanfluiting als ik dat zo lees |:(

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."