philips 42pfl9664H /12 valt uit bij belasting

Goedemiddag Allen.

Na eerder fantastisch geholpen te zijn op dit forum probeer ik het opnieuw!

Ik heb een raar iets met onze slaapkamer philips 42pfl9664H/12
Deze valt spontaan uit tijdens het kijken en herstart dan.
Het lijkt erop dat als er intensere kleuren gebruikt worden , of meer volume van het toestel verlangd word dat dan de voeding instort en het toestel herstart.

als ik de demo start die in het tv menu zit , gebeurt dit ook vaak. Ook komt het soms voor dat de hele tv gestreept beeld laat zien en dan erna herstart.

Iemand meer ervaring hiermee?

Groet Theo

Klinkt als moederbord met een losse processor..

maartenbakker

Golden Member

Kan een voedingsprobleem zijn. Als het 3e teken van het serienummer een 2 is en er een voeding FSP255-4PS01 in zit, dan zou C240 rot kunnen zijn. Ik weet niet welke waarde er in hoort te zitten, maar voor een langere levensduur wordt aangeraden om er een 1000u 35V low ESR in te zetten en een tweede 1000u 35V low ESR te plaatsen tussen JP207 + en JP209 -. Aan de hand van die beschrijving vermoed ik een beetje dat er een 2200u in zat origineel. Mogelijk dat een goeie kwaliteit 2200u ook al volstaat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Heren, beide bedankt voor de tips.

Ik ga zo kijken naar de voeding. condensator vervangen is een kleine moeite.

losse processor is een heel andere opgave.

Ik laat het resultaat weten!

Bedankt
Groet Theo

@Mmaartenbakker

Het is inderdaad de versie met de 2 op de 3e locatie in het serienummer en de voeding is van het model FSP255-4PS01.

De condensator die op locatie c240 zit is 470uf/35 volt en lijkt goed te zijn. optisch niet bol, maar voor de zekerheid een nieuwe mee besteld. Tevens de 2 1000uf low esr condensatoren mee besteld mocht het een noodzakelijke modificatie zijn geweest.

Ik zal hier morgen einde middag vertellen of dit het probleem heeft opgelost.

Bedankt zover

Groet Theo

Dat is toch wel een heel oude modificatie, toch ?? Doordat TV altijd op slaapkamer stond nog nooit defect geraakt. Proberen waard en voor mij al een tijd vergeten probleem.

Goedemiddag heren.

Modificatie uitgevoerd en leek te werken. Nu na een uurtje gespeeld te hebben met volume op redelijk hoog stopt de tv alsnog.
Nu herstart deze niet meer uit zichzelf en knippert rood op de stand-by led.

2 korte rode pulsen achter elkaar. ik krijg de tv ook niet mee aan met de afstandsbediening.

nadat ik de stekker uit het stopcontact heb gehaald en weer terug heb gestopt kan ik de tv weer aanzetten.

lijkt toch een voedingsprobleem... enig id nog?

groet Theo

ga smd toch gelijk moeten geven nu dat de led 2x pinkt wijst zeker op een losgekomenprocesser op het moederboard

SDM opstarten en uitlezen welke layer 2 foutcode wordt weergegeven.

maartenbakker

Golden Member

Zaten de processoren bij die generatie TV's ook al los dan? Ik dacht altijd dat dat pas vanaf de QFU was.

Ik sluit me bij William aan, eerst even de SDM pad aan massa leggen en kijken wat voor code hij dan knippert.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 7 maart 2019 19:15:39 schreef maartenbakker:
Zaten de processoren bij die generatie TV's ook al los dan? Ik dacht altijd dat dat pas vanaf de QFU was.

Nee, genoeg van deze toestellen hersteld maar nooit een processor probleem.

Goedemiddag allen.

uiteraard als eeste bedankt voor alle reacties.

Kan 1 van jullie me vertellen waar ik de sdm pad kan vinden en hoe ik het sdm menu kan oproepen?

Ik heb al even gezocht op het forum maar kom het 123 niet zo tegen.

ik vind het zonde om het nu al op te geven... :-)

Bedankt
Theo

maartenbakker

Golden Member

Ergens op het mainboard zit een soldeereilandje met de letters SDM ernaast. Voor de zekerheid kun je even in de servicemanual kijken (servicemanual kun je vinden aan de hand van het Qxxx.x nummer achterop de TV).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."