Humax 5200 tuners erg warm

Op het gebied van radio/tv-ontvangst en antennesignalen ben ik een leek. Het verbaast me dat het afschermblik van de twee tuners in de Humax 5200c zo warm wordt: beide meer dan 50 graden. Mijn lekenoordeel zegt dat het om een signaalversterking van microvolts naar mV's gaat en dus weinig vermogen vergt. Hoe zit dit in elkaar of deugt er iets niet?

Arco

Special Member

Veel van die warmte komt vaak uit de HDD, voeding, en processor. Ze worden bijna allemaal onaangenaam heet.
(een goede fan erin zetten kan helpen.)

De stroom voor de disecq apparatuur die aan de ingangen hangt moet ook door de tuner geleverd worden.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik meet met een probe rechtstreeks op het afschermblik in een open kast, dus de andere componenten doen er niet zoveel toe. Ik weet niet wat disecq is. Er hangt toch alleen een ingangscoax en een doorluscoax aan? Voor zover ik weet heeft antennecoax weinig met vermogen te maken.

Arco

Special Member

Ah,

Schijnbaar geen sat-ontvanger (enige waar ik humax van ken), dan vervalt disecq...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

OK, Arco, in ieder geval bedankt voor de poging.