LG 32DL650 Geen beeld

Hoi allemaal,

Ik ben sinds een tijdje na computers ook aan de slag gegaan met Televisies.
Nou heb ik een televisie waar stroom op komt, aan gaat wanneer je op de powerknop drukt, maar daarna niks meer doet.
Ik heb het powerboard doorgemeten en die geeft netjes de 3.5volt standby waardes aan en drie keer 12v. Bij het aanzetten geeft hij op de 20volt aansluiting 19,6 volt (Dat verschil is te verwaarlozen?).
Ik ga er van uit dat het powerboard goed is. Op het mainboard zitten 4ledjes waarvan er 1 rood brandt en 3 uit zijn. Ik heb gezocht of dit wat betekend maar het lukt mij niet goed om hier wat over te vinden. Hebben jullie nog tips voor mij? Ik ga uit van het moederbord maar meten is weten vindt ik altijd.

Als je een felle lamp op het beeldscherm laat schijnen, heb je dan beeld?? Het lijkt ernaar dat je achtergrond verlichting het niet doet.

maartenbakker

Golden Member

Ik dacht eigenlijk dat er bij de LED'jes bijschriften stonden, en anders zou je de service manual even na moeten slaan (al bij Elektrotanya gezocht?)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik had inderdaad met een zaklamp gekeken, maar zag alsnog niks. Als het lampje van rood naar blauw gaat op de tv, krijg ik hem daarna niet uit met de afstandsbediening. Ik zal even op die site kijken of ik wat kan vinden. Met mijn computer logica dacht ik inderdaad dat het iets zou betekenen maar kom er tot nu toe niet echt uit.

Ik kan er geen manual voor vinden helaas. Ook nergens waar de ledjes voor dienen. Wel weet ik dat er ook geen geluid uit de tv komt en dat het niet uitmaakt of ik de led power connectors aansluit of niet. Dan heb ik toch het panel zelf en de led drivers uitgesloten ?

maartenbakker

Golden Member

Ik zoek even voor je op chassistype, maar er kunnen meerdere chassis inzitten. Wat zijn de letters achter het typenummer?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dankje! Ik heb een foto toegevoegd

Bedankt, ik heb dit gevonden (zie afbeelding) bij mij brand dus die ld1300. Er staat ook debug inderdaad, maar wat betekend het? Daar kom ik niet helemaal uit.

maartenbakker

Golden Member

Dat er een netwerkkabel inzit op de Realtek interface... Klopt dat?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

nee dat klopt niet. die zat/zit er niet in. Ik heb deze er in gedaan maar het lampje gaat dan ook niet uit.
In de manual stond iets over het opzoeken van de tv via je netwerk, dat snap ik dan weer wel, maar de tv was niet te vinden. Mijn vermoedens van een defect moederbord worden steeds sterker.

Dat moederbord defect is vrijwel zeker. Als je geen beeld krijgt met zaklamp er op, geen achtergrond verlichting en abnormale startup ondersteunt dat meer.