Bauknecht inductie kookplaat "ETPI 5640 IN" Storing E-13

Weet iemand wat deze storingscode betekent van die kookplaat?

Vaak als de plaat koud is stopt die met deze errorcode. De storing komt voor op alle platen.

Ik kan helemaal niets van die kookplaat vinden aan documentatie behalve een halve user manual.

Zelf heb ik het idee dat het een rotte soldeerverbinding is die krimpt/uitzet.

Heeft toevallig iemand een service doc oid van zo'n ding?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

E13 is regeleenheid defect, oftewel bedieningsunit. Ik vermoed rotte elco's als plaat kouder word komt error toch voor?? Geen service docs legaal beschikbaar, en dat is alleen testcode.

maartenbakker

Golden Member

Er zijn 3 of meer modellen met dat typenummer, kun je voor de zekerheid ook het servicenummer even doorgeven? Ik denk dat ik wel een manual kan vinden, misschien niet met schema op componentniveau maar misschien kun je er alsnog wat mee.

Soms maakt het servicenummer weinig verschil, maar soms zitten er wijzigingen in het ontwerp in en onderdelen kunnen ook verschillende bestelnummers hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Maarten, hoe weet je dat er verschillende versies zijn? Kortom waar haal je die info toch elke keer weer vandaan ;-)

Ik kan van die hele plaat vrijwel niks vinden. Zelfs het nummer is zo goed als onvindbaar. Zelf een foto is niet te vinden.

Er staat ook nog "PLEIS" op, het serienummer kon ik niet goed lezen op mijn kop in het keuken kastje.

@smd, heel goed mogelijk dat het rotte elco's zijn, het ding doet allerlei rare dingen.

Waarschijnlijk wordt het pas over een paar dagen dat ik er naar ga/kan gaan kijken.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

Als ik het nummer ETPI5640IN ingeef bij de groothandel, kan ik kiezen uit 5 modellen, waarvan 2 met /01 achter het typenummer en 3 waarbij ETPI5640IN het volledige typenummer is.

Serienummer en servicenummer staan meestal op dezelfde sticker.

Bij Whirlpool is het eigenlijk een vuistregel dat er meerdere versies van een apparaat bestaan. Soms voor verschillende bestemmingsmarkten en soms waarschijnlijk een revisie of ander technisch verschil.

Schema en onderdelen kunnen hetzelfde zijn maar ook verschillen. Aan het typenummer zelf kun je het niet zien, maar aan het servicenummer dat eigenlijk een Philips 12NC is, wel. Voordeel van die 12NC is bovendien dat je makkelijk parallelmodellen kunt vinden als die onder andere merken zijn uitgebracht (eerste 7 cijfers komen overeen). Het 8e en 9e cijfer geven de bestemmingsmarkt aan (kun je grijze import mee spotten).

Nou is het slechte nieuws, dat ik eens in een servicemanual heb gekeken, en het is voornamelijk: specs, exploded view, onderdelenlijsten, schema dat bestaat uit de aansluitdraden tussen netentree en kookplaatdeel en dan een blokje aan een kabeltje waar zelfs de betekenis van de aders niet bijstaat. Het blokje is het bedieningspaneel en dan staat er nog een lijstje foutcodes. E13 is "bedieningspaneel vervangen"....

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedieningspaneel zei smd ook al.

Maar een exploded view zou heel handig zijn, die dingen zitten nogal compact in elkaar dacht ik. Ik heb echt zo ongeveer alles wat god verboden heeft gerepareerd maar zo'n kookplaat nog nooit open gehad.

Het bedieningsdeel zit aan de rechterzijde ongeveer in het midden.
Zelfs geen merk in het glas aan de buitenkant.

Geen enkele foto kunnen vinden die identiek is aan deze plaat. Dat is ook een wonder.

Wordt vervolgt ...

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dat is hem! Maar de info is inderdaad karig. De E13 code komt niet voor in dit lijstje.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

In de manual voor een andere variant staat die E13 wel, met letterlijk de melding dat de bedienprint stuk is en de rest is net zo karig.

Ik heb trouwens de indruk dat deze plaat ingekocht is. Mocht het zo te pas komen, ben ik ook benieuwd naar een foto van de defecte print, in welk land hij volgens de opdruk gemaakt is en het serienummer. Als dat met 99 begint is hij sowieso ingekocht.

Mogelijk is er in geval van inkoop nog een link te leggen naar de fabrikant en heeft die betere schema's.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 15 maart 2019 01:02:35 (58%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Mijn ouders hebben al een nieuwe gekocht voordat ik de kans heb gehad er naar te kijken.

Als de plaat gewisseld is zal ik deze eens nakijken wat er precies defect is.

Op 15 maart 2019 01:00:17 schreef maartenbakker:
Ik heb trouwens de indruk dat deze plaat ingekocht is. Mocht het zo te pas komen, ben ik ook benieuwd naar een foto van de defecte print, in welk land hij volgens de opdruk gemaakt is en het serienummer. Als dat met 99 begint is hij sowieso ingekocht.

Dat vermoeden heb ik ook, omdat er namelijk geen enkel logo in het glas zit.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Vermoed toch elco's. Een plaat uit 2008

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."