probleem met schrikdraadapparaat gallagher

hallo,
ons schrikdraadapparaat heeft steeds goed gewerkt.
maar sinds enkele dagen wil dit niet meer werken.

als we de stekker insteken dan gaat het groen(neon) lampje aan dat aangeeft dat het aan staat.
maar na enkele seconden dooft dit lichtje langzaam en doet het apparaat niets meer.

steken we dan opnieuw de stekker in , dan doet het dit opnieuw.
soms als we de stekker insteken gebeurt er niets , als ik dan even schud met het apparaat dan gaat het groen lampje weer branden om dan weer na enkele seconden uit te gaan.

wie kan mij hier mee helpen ??

het is een gallagher equi master ( het zelfde als een fieldmaster)

alvast bedankt

vincent

Thevel

Golden Member

als ik dan even schud met het apparaat dan gaat het groen lampje weer branden om dan weer na enkele seconden uit te gaan.

Mogelijk een slechte soldering.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

arco hebt u wat meer info? ik ben niet echt een krak in dit soort dingen

Arco

Special Member

Helaas niet, dit schema kwam ik toevallig ergens tegen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

na rammelen weer leven indiceert een los contact ergens. kan ook een losgekomen spoel of ander groot component zijn. doorgaans zijn de aansluitingen ook groen van jaren vocht en wisselende jaargetijden, en zijn interne verbindingen ook onderhevig aan vuil of oxidatie.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

ik heb het open gehad en alleszieter nog goed uit , geen oxidatie of iets dergelijks?

is er misschien iemand in de buurt van beringen die het kan uitmeten of iemand die mij hier in verder kan helpen?

Lijkt me iets richting diode stuk of elco stuk. Ik gok diode. Verklaring: Bij het insteken laadt de elco op, ledje licht op, diode spert en gaat niet meer geleiden. Gevolg, ledje trekt de elco leeg en dooft.
Oplossing: diodes nameten, alleen zal dat een vertekend beeld kunnen geven. Gezien de kostprijs, diodes vervangen. Elco effe uitmeten (1 zijde los solderen) geeft hier ook uitsluitsel over. Schema is helaas niet voldoende duidelijk om te zien waar die led juist zit. (voor mij)

Thevel

Golden Member

Bij het insteken laadt de elco op, ledje licht op, diode spert en gaat niet meer geleiden. Gevolg, ledje trekt de elco leeg en dooft.

Ik weet vrijwel zeker dat er een (groen) neon lampje in dit apparaat zit, geen LED dus.

En nix zomaar diodes vervangen, het ingangs circuit naar de neon lamp is eenvoudig te volgen, gewoon meten waar de spanning wegvalt, maar daar moet je wel kennis voor hebben...
Ik heb nogal wat van dit soort apparaten gerepareerd maar ik woon helaas niet in de buurt (een dikke 150km).

Hallo ik heb ook een een oranje gallagher gerepareerd er lag een thermische zekering onder een vermogens weerstand uit
Type weet ik niet meer misschien een tip

mel

Golden Member

Welke Beringen? nederland of belgie?
Als het Nederland is kom je maar langs met dat ding.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

al is beringe in nederland ook niet zo ver, dit ligt toch tussen weert en venlo dacht ik?

beringe ligt tussen heibloem en meijel..

edit: denk dat we het over hetzelfde hebben, en nou ja, een stad :)

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 29 april 2018 23:31:30 (53%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

als ik op google kijk is er ook een stad beringe tussen weert en venlo

Arco

Special Member

als ik op google kijk is er ook een stad beringe tussen weert en venlo

'Stad' is wel erg veel eer, 't heeft maar 2100 inwoners... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ofwel zo groot dat het bord "welkom in beringe" hangt op dezelfde paal als "u verlaat beringe" :P :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
vergeten

Golden Member

Op 29 april 2018 23:50:37 schreef testman:
ofwel zo groot dat het bord "welkom in beringe" hangt op dezelfde paal als "u verlaat beringe" :P :)

Dat komt meer voor, wel aan de andere kant toch :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Thevel

Golden Member

Opsturen kan natuurlijk ook.
Heen en terug zal iets van 20 euro kosten.

thevel , als je dat ziet zitten dan wil ik dat wel doen

Op 29 april 2018 21:20:01 schreef mel:
Welke Beringen? nederland of belgie?
Als het Nederland is kom je maar langs met dat ding.

ik kan wel langskomen :-), is maar een kleine 50km , voor mij geen probleem

Thevel

Golden Member

Op 30 april 2018 11:45:21 schreef vincent1972:
thevel , als je dat ziet zitten dan wil ik dat wel doen

Stuur maar een mail.

hallo,
ik ben Kristiaan Germonpré wonende in Oostkamp, België
Mijn dochter, die een verwoed paardenliefhebster is, vroeg mij of ik het schrikdraad apparaat Gallagher EquiMaster 370347 kon repareren.
Dank zij dit forum kon ik het schema bekijken en heb ik alle dioden nagemeten. Kan iemand mij het type van die SMD Zener diode melden die
in het oscillatie gedeelte zit en die de Unijunction Transistor 2N6027 aanstuurt.
Alvast bedankt voor de moeite om dit op te zoeken.