Samsung UE46D6530 gaat aan en uit (loop)

Hallo allemaal!

Ik heb een Samsung Smart TV (UE46D6530) maar helaas wil hij niet meer aan.

Het probleem: als ik de tv aan doe hoor je hem aan klikken en wordt het scherm heel donker blauw. Na +- 2 seconder hoor je een klik en wordt het beeld zwart (tv is dan uit). Dan vervolgens klikt hij meteen weer aan en wordt het beeld weer heel donker blauw. Dit blijft hij continu doen.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of wat ik er zelf aan kan doen?

Als er meer info nodig is zal ik er alles aan doen!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten,
Pascal

maartenbakker

Golden Member

Toevallig een UE40D6540 hier met hetzelfde chassis en bijna dezelfde symptomen. Ander mainboard helpt, maar de specifieke fout op het mainboard heb ik nog niet kunnen vinden helaas.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt voor jullie reacties!

@Maarten heb je een specifiek plekje waar ik een mainboard kan kopen? Zag het er der dat ze zelfs tweede hands best duur zijn.

@smd, kan je deze zelf vervangen? Of is het speciaal door Samsung gedeprogrammeerd en word dit een lastig verhaal?

maartenbakker

Golden Member

Specifieke plek is een kwestie van zoeken op BN94-nummer dat op het stickertje staat. Ik kijk wel altijd eerst bij Aswo (groothandel) wat de prijs is en of er vervangende borden zijn. Dan heb je sowieso al wat meer nummers om naar te zoeken. In mijn geval gebruikte ik een sloopmoederbord van een verwant model, maar ik overweeg als de tijd het toelaat toch ook eens naar die NAND's te kijken. Komt vaker voor dus kan lonen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De NAND voor een UEXXD6XXX is BGA en geprogrammeerd, niet iets wat je zomaar even kunt doen.