JBL GTO-6000 reparatieprobleem.

Op 6 maart 2019 08:39:52 schreef rew:
[...]Volgens mij is het de ruststroom door de driver-torren: Q614 & Q624 en dus niet die van de echte eindtorren.

De stroom zal dan dus iets van .25V / 150 Ohm = 1.5mA zijn. Best weinig, naar mijn idee, maar ik heb geen verstand van dit soort dingen. Met zo weinig spanning over R650 staan de eindtorren dus gewoon echt uit als ze niet gebruikt worden. Eens?

Helemaal mee eens.

[...]De eerste "er uit halen" is het meeste werk: Dan moeten de 10 mosfets en 12 eindtorren los van de koelribben/behuizing. Pas dan kan je bij de soldeerzijde van de print.

Lekker servicevriendelijk toestel :-(

Bij het "de print uit de behuizing halen" bleek dat 1 of 2 torren zich losgewerkt hadden van de print.

We hebben uiteindelijk de grote (zich losgewurmde) torren er uit gehaald en nu gaat ie niet meer in protectie.

We dachten dat ie op "kanaal 5 DC beveiliging" in de beveiliging schoot en hebben wat aan kanaal 5 zitten meten alvorens dat we er achter kwamen dat er in kanaal 6 een tor heet werd. Die wordt nu niet meer heet nu de eindtorren er uit zijn. Huidige theorie is dus dat de eindtorren zich door warm/koud cycli losgewurmd hebben uit hun soldering en daarna overleden zijn.

Mogelijk hebben we ons vergist wat kanaal 5 en wat kanaal 6 is op de uitgang.

Ik heb verse TIP35C en TIP36C besteld, dinsdag op z'n vroegst weer verder....

Bij nader inzien ben ik er niet van overtuigd dat Q614 en Q624 nog heel zijn. Weet iemand een plek waar ik KTD600K's en KTB631K's kan kopen? Of vervangers?

Update: De uitgesoldeerde TIP35/TIP36 hebben een HFE van bijna 50 volgens m'n multimeter. Misschien toch maar verder zoeken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ha rew,

Zonder naar de behuizing te kijken KTD600 TIP47 in ieder geval in die trant.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.