Philips 231T Tv monitor.

Hallo,

Ik heb een probleem met een 23" tv monitor van Philips type 231T uit 2009.
Bij het in pluggen knippert de front led lang groen, kort rood. Met een kleine tik in de voeding/mobo en scherm.
Maar als ik de platte lint kabel van het scherm loskoppel van het mobo, dan gaat de voeding aan en vervolgens het scherm aan en geeft wit beeld.
Plug ik daarna de lint kabel weer in het mobo, dan gaat het beeldscherm gewoon aan.
Wat kan dit zijn?

Fred

vergeten

Golden Member

Elko's in de voeding? (Foto's van voeding)

De gedachte erachter:
Belast starten met aangesloten scherm lukt niet.
Zonder scherm starten en dan het scherm eraan redt hij net.

Heb je een servicemanual?
Zo nee je kan het hier vinden, de bovenste!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Nee, ik heb geen servicemanual.
ik ben me nog een beetje aan het oriënteren hier op dit forum.

Ik zal zsm een foto van de voeding plaatsen.

vergeten

Golden Member

Welkom dan hier en lees de FAQ daar staat e.e.a. in hoe alles hier werkt.

Er staat nu een linkje in mijn vorige bericht waar je het service-manual kan downloaden.

Maak er hier geen chatbox van, het is een forum.

Reageer dus niet heel kort na elkaar met berichtjes van een regel.
Maak gebruik de editknop (rechtsboven in eigen berichten) om je bericht aan te passen.
Doe dat met mate vooral als er al op gereageerd is :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Hierbij de foto,s van de voeding, waar ik helaas niets gek zie aan de elco,s.
Dwz; er staat niets bol.

Wel krijg ik afwijkende waardes op de 5V respectievelijk 12V uitgangen.
In de storing modus 4,2V-4,6V en 19,6V-19,8V

Als het beeldscherm werkt meet ik de volgende waardes; 4,9V op 5V en 17,9V op 15V uitgang.

Fred

ding is uit 2009, dus oud zat voor gare elco's. wrs de lijnen voor de backlight, kijk eens of het backlight dimmen helpt ( als dat kan in t menu ) met starten, zo ja op die lijn het eerst de elco's vervangen. elco's staan niet altijd bol, miss kun je wel merken dat er een stel warm worden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Vooral de elco's onderzoeken die verantwoordelijk zijn voor de regelspanning. Nog niet zo lang geleden een smps gerepareerd, waarvan een elco in het terugregelcircuit capaciteitsloos was. De regelchip ziet dan een te lage terugkoppelspanning en regelt de energie op met het gevolg dat de uitgangsspanning 2 x 30 volt was in plaats van 2x 15 V. Gevolg een mengpaneel met meer dan 15 smd ic's stuk.

Ik zou eerst eens alle elco's in de voeding aanpakken. Grote kans dat er een zeer slechte inzit