Op 23 maart 2019 22:43:51 schreef nijhuisr:
[...]
Ok, je wilt dus alleen een schema en verder geen commentaar?
Maar lees dan ook wel goed, ik zei gekocht niet verkocht. Dat is handig op een forum om goed te lezen en niet direct oordeel te hebben.
Van wie mag je niet zoveel tijd aan een reparatie besteden?
Van jou? De mensen hier mogen zoveel vragen stellen als nodig is voor hen.
Probeer het eens te benaderen vanuit een forum waar niet iedereen ervaren is met elektronica.
Als alles van hier op je werkbank beland dan kun je je 100% scoringspercentage voortzetten, succes.
Je hebt me niet goed begrepen. De eigenaar heeft het gekocht en is inderdaad particulier. Ik snap best dat een importeur de schema's niet aan iedere aanvrager stuurt.
Ik gaf aan dat ik het niet verkocht heb aan deze persoon, maar verder geen particulier ben, maar een professionele all brand reparateur.
Je mag gerust weten dat ik normaal alleen tegen betaling repareer en daar een vrij normaal uurtarief voor vraag. Als ik een paar uur moet werken, dan zijn de kosten voor de klant. Als ik vier uur besteed aan uitzoeken, bestellen van onderdelen en montage en testen aan het apparaat besteed, dan zou dat zomaar de 200 euro kunnen benaderen. Ik ben ook nog eens BTW plichtig. Ga er dan maar van uit dat de klant niet genegen is zijn goedkope apparaat nog te laten repareren.
Omdat de professionele weg om aan gegevens te komen het falikant laat afweten en een zoektocht op het www niets opleverde heb ik hier alleen gevraagd of iemand documentatie had. Tot nu toe helaas.
Ik heb geen oordeel geveld, ik zou niet weten waarover. Ik heb niemand van ondeskundigheid beticht, ik heb alleen gezegd, althans bedoeld te laten weten, dat ik de storing prima kan oplossen, het is tenslotte mijn beroep, maar dat het zonder docu en mijn ervaring, toch een tijdrovende klus gaat worden en dan heb ik de neiging om er niet aan te beginnen. Onderzoekskosten berekenen ligt niet in mijn lijn, al is dat voor sommige reparateurs wel een verdienmodel, zonder wat uit te voeren, dan behalve de klant wat nieuws aan te smeren.
Over het forum gesproken.
Je zult mij daar veelvuldig aantreffen.
Meestal probeer ik vanuit mijn vak no nonsens info te geven om een herstel tot een goed einde te brengen. Daar stop ik tijd in en allemaal gratis uiteraard. Helaas is de onkunde van vragenstellers soms zo groot, dat ze niet eens een LED kunnen laten branden, of een schakeling met twee transistors kunnen ontleden. Daar zijn dan meer als 50 replies voor nodig zonder resultaat. Daar wordt ik niet vrolijk van.
Om oeverloze discussies te voorkomen, zoals deze, vroeg ik alleen om documentatie of iemand die heeft. Een kleine kans, maar die lijkt ook hier helaas nul te zijn.