Vlekken Samsung TV scherm

Hallo allemaal,

Ik heb in mijn 2017 model Samsung tv UE55MU6120 donkere vlekken in het scherm, in de hoeken en bovenin in het midden.

In deze tv zit al een nieuw scherm omdat het nu voor de 2e keer zo is.

Ik had het ook al in een 2013 model, de UE40ES7000. Deze had een verlengde garantie bij BCC en na 3 reparaties/vervanging van het scherm mocht ik een nieuwe uitkiezen.

Ik ga me nu heel erg afvragen of dit een Samsung probleem is of dat ik gewoon zoveel pech heb. Komt dit ook voor bij Sony, LG, Philips, Panasonic of welk merk dan ook?

Vanmiddag komt er weer een monteur om het scherm te vervangen maar ik ga hem aangegeven dat ik het vertrouwen heb verloren in Samsung beeldschermen.

Wat zijn jullie ervaringen met Samsung of andere merken?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie

Even samenvatten:

In totaal heb je dus in 6 jaar 5x een nieuw scherm gekregen en nu komt scherm nummer 6?

Zou het niet ergens anders aan kunnen liggen?

Wordt er bv stevig gerookt binnen? Stook je met een openhaard, of branden er waxinelichtjes bij de tv?

Het klinkt namelijk als aanslag tussen de folielagen aan de voorzijde van het scherm.

maartenbakker

Golden Member

Het probleem is voor zover ik kan zien niet structureel voor Samsung. Hooguit dat het ene model er vatbaarder voor is dan het andere. Ik denk dan aan fouten of vervuiling in de optische lagen.

Opzich klopt je omschrijving in geval van het nieuwere toestel ook met uitvallen van een paar backlight-LED's. Tip is om de backlight een paar tandjes terug te regelen als het nieuwe scherm erin zit. Ze zijn niet gemaakt om urenlang voluit te branden. Dat is een fout die in alle merken eigenlijk voorkomt, helaas.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Heb je de backlight instelling nog plankgas (dus maximaal) staan? Dan ben je structureel de LED's aan het opstoken. Panels (blijven) vervangen is dan slechts symptoombestrijding, in plaats van de oorzaak oplossen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Er wordt niet gerookt bij ons, geen open haard.

Waxinelichtjes worden wel gebrand maar vind dat wel krom, alstublieft uw nieuwe tv, helaas moeten wij dan wel uw Waxinelichtjes in beslag nemen.... ?

Nee, de tv staat ook niet op volle sterkte aan, staat op 12 van maximaal 20.

Dit is over 2 tv's idd 6e scherm. Oude tv 3x, huidige tv nu net geplaatst het 3e scherm.(fabriek af+1e vervanging+nu 2e vervanging.

Het zijn backlights die er mee stopen mogelijk en daardoor donkere plekken geeft?? Nee, bij andere merken kan het ook gebeuren, maar het is wel een verhoogd probleem bij LG en Samsung momenteel. Panasonic en Sony niet echt klachten van gehoord..(Ondanks soms zelfde type scherm)

Ik weet idd dat bijvoorbeeld Sony schermen van o.a. Samsung gebruikt.

Zou het misschien kunnen komen door de behuizing waar het scherm word ingebouwd?
Plaatsing van de ventilatie openingen?

Kan me voorstellen dat die dingen wel van invloed zijn op het scherm.

Maar nogmaals, de tv's die wij kopen zijn consumenten producten, deze tv's komen veelal in de woonkamer terecht.

Het is toch niet raar dat mensen een kaarsje branden, een open haard hebben, mensen zelf roken.. Enz.

Als deze tv's daar niet tegen kunnen zijn het toch ondeugdelijke producten? Wat vinden jullie daar dan van?

Heb ook een Samsung tv met drie rose vlekken.

Een paar leds stuk vermoed ik heb nieuwe strips besteld .

Jammer dat de kwaliteit slecht is van het witgoed bij wasmachines de trommelkruizen die uit elkaar vallen.

Bij de tv’s de backlightverlichting en wat nog meer .

Bijna alles is te maken de vraag is tegen welke prijs