Samsung model 930MP S lcd tv/monitor.

Heb geluid maar geen beeld,als ik soms beeld heb storingen.

Dat is wel heel veel nuttige informatie.

Helaas is mijn glazen bol stuk..

Dus
- Op welke ingang(en)?
- Menu wel ok?
- Backlight wel ok?
- Alle spanningen aanwezig?
- Voedingsspanning stabiel en geen lekke condensatoren oid?

Ik heb nog niet opgedaan,zenders verzetten gaat ook slecht,de rest ga ik morgen nakijken.menu ok denk,via kabel signaal.Niet op en af zetten.correct.

[Bericht gewijzigd door JimA op donderdag 21 februari 2019 22:35:45 (11%)

Ok ik ga hem opendraaien,en nakijken.

Ik heb hem open,niks abnormaal aan elcos,of stekkers,de toest voor op en af zetten,werkt volgens mij niet correct.Kan channel up en down volume ook maar op en af zetten niet,ik ga voort controleren,heb geluid maar geen beeld.Ook hv nakijken.

Wat kan ik aan HV trafo controleren,of hoe ga je hier te werk,ooit gedaan denk maar weet niet meer.

Is er wel beeld te zien ICM felle lamp?? Trafo is te meten met een multimeter, meestal secundair 1 K Ohm.

a ja smd nu weet ik het weer,ga controleren.

ik zie geen beeld,test met zaklamp,zekering is ok,op hv bordje,trafo nagemeten en vergelijken,met elkaar niks abnormaal volgens mij.

vergeten

Golden Member

Het lijkt wel een CHAT Box hier :(

Editknopje gemist?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Dus beide windingen van trafo eten identiek?? Dan is driver defect. Elco's echt oK??

Het printje.elco ok,op het zicht,die driver zit op dit printje,kan je daar iets aan doen,nieuw printje kost 10 euro,zijn blijkbaar ook repairkits voor,kan ik dat eventueel toepassen.

[Bericht gewijzigd door JimA op donderdag 28 februari 2019 15:24:19 (88%)

Zou als inverter alle benodigde spanningen krijgt niet verder herstellen als een vervangende een 10tje kost

Ok bedankt voor de info,hou jullie op de hoogte.

Ik heb het printje besteld,normaal ben ik vrij zeker als ik iets bestel,dus afwachten,ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen

ik heb het printje juist alles terug aangesloten,had opgeschreven hoe kabeltjes op print zaten maar alleen langs bovenkant,onderkant vergeten,weet iemand hoe dat die zitten,anders ga ik proberen op het internet,opzoeken.

Dus op 4 witte connectors op printje.

Ik denk zo vind het niet direct terug op internet,normaal pak ik altijd foto,maar was vergeten.

Dus hoe dat het roze en blauw kabeltje in de connectors zat,ik denk zo maar ben niet 100 procent zeker,als iemand mij kan helpen.

JimA ik zou de bovenste kabels anders om steken aan de lengte van de kabels te zien

Sorry vergeten vermelden,de bovenkant had ik opgeschreven dus die is juist volgens mij de onderkant printje daar ben ik niet zeker van.

Dan is het de onderkant die u moet wisselen

wat doet die met de bedrading zoals die aangesloten is