Phillips 55PUS6551 geen beeld, wel klank

Kan iemand me helpen ivm mijn tv? Gisteren kreeg ik opeens zwart beeld, geluid blijft wel werken.
Zwart begon onderaan en ging zo naar boven. Toestel is juist 3 maand uit garantie.
Als ik via internet zoek kom ik meestal uit dat de back light inverter zou stuk zijn. Alle tips zijn welkom, bedankt op voorhand

Vermoed zoals u beschrijft het aan de backlight ligt ga dat eens vlug bekijken hier in de boek van herstellingen

Hallo eventjes opgezocht is toch de backlight eventjes de test met een zallamp tv opzetten waar geluid is en goed kijken met de zaklamp op het scherm of u beeldschadum kunt waarnemen

ok dit weekend eens proberen tv staat wegens plaatsgebrek even bij de ouders.
Bedankt op voorhand voor de tip

Daarnet even geprobeerd en idd met zaklamp zie je nog iets.
Kan ik ergens info vinden hoe ik het toestel openmaak en welk stuk vervangen zou moeten worden? Op you tube zijn het andere modellen die ze tonen.

Ik zou me toch eerst beroepen op je consumenten recht en naar de leverancier gaan, dit word zowizo een kwetsbare en een wat duurdere reparatie want naar alle waarschijnlijkheid is een van de achtergrond LED strips defect. Service manuals zijn er nagenoeg niet meer maar deze TVs zitten meestal in elkaar geklikt met enige schroeven ter ondersteuning. Daarna zal het beeldscherm uit elkaar moeten, en dat is erg tricky gezien het formaat.

Is dit lcd of led,test met zaklamp deed ik bij lcd,werkt dit zo ook bij led tvs.bij lcd was smd zekering op inverter geloof ik.Bij led ???

maartenbakker

Golden Member

LED is vergelijkbaar, alleen dan met een wat lagere spanning.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Eigenlijk raden jullie het af om er zelf aan te beginnen?
Garantie, heb ik gaan informeren maar datum kasticket telt zeggen ze in de winkel.

maartenbakker

Golden Member

Een 55" TV schrijft door zijn aanschafprijs denk ik af in iets van 7 jaar. Na 2 jaar en 3 maanden, moet de verkoper je nog steeds tegemoetkomen.

LED's vervangen in zo'n groot toestel is een beetje tricky, dus zelf doen is alleen in het uiterste geval een optie.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ok, ik ga nog eens proberen langs de winkel te gaan en zien hoe ze reageren.

Toestel valt in een coulance regeling tot 5 jaar.