Schema lezen

Beste CO'ers.

PCB Tekening van www.buildaudioamps.com

PCB Tekening van mij in ExpressPCB

PHOTO van ets met voor gereserveerde printkroonstenen

Vraag: Weet iemand voor mij te verduidelijken of ik de connectors op mijn print zo juist aansluit?

Verder, indien goed gedaan, waar moet ik de B- aan hangen zoals bij paars vraagteken ?

Groet, Wouter van Wegen

In afwachting van uw antwoord op het wel uitgetekende kabel diagram.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
rob040

Golden Member

Als ik de PCB bekijk, dan hangt de B- die je in het schema paars omcirkelt hebt al aan de B- voedingsspanning. Niks meer aan doen, zou ik zeggen.
Ik zie niet dat je de B+ en B- ook aansluit, dat is de hoofdvoeding.
Edit: Wat bedoel je met 12V labvoeding? Volgens mij hoef je daar geen spanning toe te voeren.

[Bericht gewijzigd door rob040 op maandag 1 april 2019 23:05:07 (18%)

Dus als ik geen optional board gebruik. Zijn deze NOT-CONNECTED?

PS: Ik moet dit voor de praktijk test 100% zeker weten :-)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Sine

Moderator

Die labels zijn op het schema nog ergens gebruikt ... volg die eens.

De layout is bij een klasse D amp ERG kritisch, als ik zo naar je ontwerp kijk vermoed ik dat je daar wel eens in de problemen zou kunnen komen.

Arco

Special Member

Waarom niet gewoon de originele print nemen? (dan weet je zeker dat het werkt)
Is trouwens een AN over: https://www.infineon.com/dgdl/an-1138.pdf?fileId=5546d462533600a401535…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
rob040

Golden Member

Wouter, ik snap je gedachtegang niet. Die B+ en B- die je omcirkelt en NC bij zet gaan toch naar de voedingspunten rechts in het schema. Dus die zweven niet.
Verder heb ik niet naar de aansluitingen van het optionele printje gekeken, dan zou ik het hele verhaal moeten lezen en dat kun je zelf ook.

pa3gws

Golden Member

Ik kan het niet goed zien maar zitten de fet's en de transistor geïsoleerd op de koelplaatjes?
Als dat niet zo is en de hele zaak zit aan de aluminium plaat dan heb je een vette sluiting.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik zie 1 grote aardlus.... dat is geen goede zaak.