Ik zoek de Service Manual van de Yamaha RX-A880

Waar ik andere service manuals heb kunnen downloaden kan ik deze (Yamaha RX-A880) toch maar niet vinden.
bijv bij HifiEngine en ElektroTanya.

Google geeft ook niet veel opties.
Ik was ergens op een site die deden alsof ze de Service Manual hadden en vroegen gelijk creditcard gegevens.
Ja doei........

iemand een idee ?

[Bericht gewijzigd door daan69 op zondag 31 maart 2019 05:02:58 (34%)

Als het niet te krijgen is dan volstaat misschien wel de RX-A870 of de RX-A680.
Dit lijkt allemaal op elkaar en soms gebruiken ze dezelfde main-boards maar dan met minder componenten.

Het kan zelfs zijn dat er een main-board van de RX-A1080 in zit of RX-A2080.

[Bericht gewijzigd door daan69 op zondag 31 maart 2019 15:54:14 (18%)

pa3gws

Golden Member

Wat is het probleem met de amp?
Wie weet is er hier iemand die het al een keer is tegen gekomen en je de gouden tip kan geven.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik heb hem een tijdje geleden gedownload.

Edit: Ik heb een bril nodig, ik was ervan overtuigd dat er RX-A830 stond... (Daar ben ik net mee/in bezig...)

Bij mij is het een HDMI probleem en mis ik wat spanningen op wat chips.

Wellicht kun je de van een oudere service manual de diagnostic procedure proberen en hebben ze dat hetzelfde gehouden. Overigens heeft mij dat weinig gebracht: ik mis daar o.a. gegevens over welke firmware er draait, als ik deze update gaat dit perfect, maar vervolgens is er weer geen nummer te vinden bij welke firmware er draait. Logisch aangezien wat digitale chips geen voedingsspanning krijgen, maar vreemd dat het apparaat wel beweert dat de update van firmware een succes was...

Maar sorry, begint op een thread highjack te lijken, niet zo bedoelt.

Hetgeen wat ik het dichtstbij kon downloaden was RX-A830.
Ik heb het ook al bestudeerd in de hoop dat bepaalde dingen overeen gaan komen.
Ik had stilletjes de hoop dat misschien RX-A870 op te sporen was omdat het bijna-kopieën van elkaar zijn.

Ik had een andere versterker maar moest overstappen naar eentje met een Pre-out maar ook met een Line-out.
(Line-out kan d.m.v. Zone 2 instellen als FIXED)
Vandaar de RX-A880 en deze ga ik als Pre-Amp versterker gebruiken, dus niet het versterker gedeelte.
Het liefst wil ik het versterker gedeelte uitschakelen door middel van het blokkeren van de stuurstroom op de transistoren die de speaker-relais aansturen.
En een Service Manual zou daar zeer handig bij komen, vooral als je eerst alles op de monitor kan bestuderen zodat je weet waar je aan toe bent en weet waar je moet zijn

Zou dit door het systeem gedetecteerd kunnen worden en dan een foutmelding geven ??

klik voor vergroting (dit is wel de RX-A830)
https://i.postimg.cc/HLPhkXF4/5.png

klik voor vergroting (dit is wel de RX-A830)

https://i.postimg.cc/X7dqKg8q/11.png

Dacht het zo van niet he ??

PS: De kleuren relais komen overeen // en ROOD=5V BLAUW=GROUND

r-p, welk type heb je dan ?

Als je de RX-A830 bedoeld dan heb je >>HIER<< wel wat aan.
Succes....

[Bericht gewijzigd door daan69 op maandag 1 april 2019 00:13:32 (73%)

Thanks. Die had ik inderdaad gevonden en dacht dat jij die niet kon vinden, maar da's dus mijn ogen die 830 en 880 in die kleine lettertjes niet uit elkaar kunnen houden... Ik ben pas net begonnen met mijn RX-A830 uitpluizen ("bliksemschade") en ik maak nog wel een keer een posting als ik vastloop. Voorlopig heb ik nog genoeg ideeën om te testen (en veel te weinig tijd).

Nooit bij stil gestaan dat die van jou het wellicht prima doet maar dat je de service manual voor wijzigingen nodig hebt ;)

Succes. Ik zit niet goed genoeg in de materie om te weten of de speakerrelais afkoppelen (door ze niet aan te sturen) zou werken.
Boerenverstand hoopt van wel, maar daar heb je weinig aan.

Ik denk wel dat het gaat lukken als de RX-A880 een beetje op de RX-A830 lijkt.

Maar toch hoop ik ergens een 880/870/860 service manual te vinden.

[Bericht gewijzigd door daan69 op maandag 1 april 2019 00:37:31 (31%)

Weet je typenummers waar hij op lijkt/identiek aan is?

Ik heb nog even tevergeefs zitten zoeken op 780 en 1080.
Hierbij kwam ik deze link tegen, waar de service manual voor de RX-A800 te downloaden is. Maar deze is ook voor de HTR-7063 en de RX-V767... Ik snap niets van de nummering van Yamaha, maar het lijkt erop dat er (voor verschillende markten?) verschillende typenummers worden gebruikt.

Edit: mogelijke link naar een 780. (Negeer maar als je er niets aan hebt of al gezien had).

EDIT: gebruikershandleiding ipv service manual zoals je hieronder al aangeeft. Zoals al eerder gezegd heb ik een bril nodig... Sorry...

Ahh wat jammer.
De eerste link is inderdaad voor de A800 maar ik had zelf al de Service Manual voor de A830 die er wat meer op lijkt omdat het een later model dan de A800 is.

De tweede link is helaas een Gebruikers Handleiding.

But Thankx anyway....

Ik heb een foto van de moederprint gemaakt en de banen ingekleurd die de speaker-relais aansturen.
(kijk naar kleuren die overeen komen)

(Klik voor vergroting) Rood=5V5 Blauw=Ground.
https://i.postimg.cc/TYSjdGZh/yyyyyy.png

Om de vraag te beantwoorden die gesteld werdt zal ik mezelf even (maar ook voor anderen) de Service Manual geven.
Het is geen complete versie.
Er staan alleen het Blok-Schema, Schema's, en PCB's in. Verder is er alles uitgelaten.

Yamaha RX-A880 Block Scheme Only.pdf

Yamaha RX-A880 PCB-a.pdf