Samsung model 930MP S lcd tv/monitor.

Nog niet geprobeerd,ik wou eerst zeker zijn,voordat ik meer problemen creeer.

Ik het opgezet,ik krijg geluid maar geen beeld,was bij deze ook niet zeker,ben ander herstellingen ben ik meestal zeker en juist,maar ok,ik ga voort zoeken.

Ik ben nog aant meten geweest,ik krijg 14v op printje,ik heb verschillende spanningen,de blauw en roos zitten correct volgens mij dus omgekeerd.spiegelbeeld.Op smd wit zekering op printje meet ik ook 14v.

De bovenste had gij aan geduid dus die staan juist blauw links boven dan moet blauw onder rechts zitten zoals het op de foto te zien is

Ik heb geluid maar geen beeld,ik zie niks of meet niks abnormaal,zie ik iets over het hoofd.

die twee stekkertjes maakt geheel niets uit hoe om die zitten, circuits zijn identiek.

Ik ben er terug met bezig,ik zie niks abnormaal of meet niks speciaal,toch ga ik verder zoeken,moet terug werkend hebben.

Mischien iemand nog tips,had hem helemaal ontleed nu terug in elkaar geschroevd.Maar back eraf.

Op 3 april 2019 21:13:41 schreef JimA:
Mischien iemand nog tips...

Ja, de EDIT-knop gebruiken!! (Zoals je al HEEL VAAK is gezegd!)

https://www.circuitsonline.net/forum/file/39891/forum-post

Je posts lijken wel een fragmentatie-bom!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ja ik heb terug in elkaar gezet,ik had nog verder uit elkaar gehaald onder metalen kap,om is na te kijken en meten niks verdacht.Ok zal terug correct posten.Back eraf ja ik bedoel achterkant eraf.

[Bericht gewijzigd door JimA op vrijdag 5 april 2019 03:05:15 (11%)

Weet iemand waar ik een schema kan vinden van dit toestel dit zou zeer handig zijn.Ik meet verschillende spanningen met schema krijg ik dit opgelost.

Het belangrijkste voor de inverter is 12V,BL ON signaal en evt error output. Wat meet je qua verschil in standby/uit stand en met signaal er op/aan toestand??

Ok smd bedankt voor tip,gaat dit proberen.

Ik meet op die connector 14 v en 5v.

14V is de voeding en de 5V valt weg als monitor in standby gaat? Dat betekent dat je een lamp probleem heb, want de inverter was al gewisseld.

A ok ik ga er dit weekend aan voort doen,als ik hersteld krijg,typ ik neer wat probleem was heeft iemand anders,met hetzelfde probleem er ook iets aan,ben er al veel te lang met bezig naar mijn zin,ging niet goed deze keer.

Geraak er niet aan uit,ben er voorlopig mee gestopt,heeft momenteel een ander scherm,ga er binnenkort mischien terug aan voort doen.

het is een toestel van 2005, denk niet teveel mee gaan stoeien nog..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

IDD het is misschien een stopklusje, maar veel kan het niet wezen.Lampen kunnen ook defect zijn en kan je testen DMV een ander setje lampjes er naast of 8W TL buisjes

[Bericht gewijzigd door smd op dinsdag 28 mei 2019 18:35:28 (73%)