UK apparaat naar EU

Ik heb een apparaat met losse Engelse adapter is meegeleverd (Ze hebben alleen US/UK). Ik wil een Nederlandse adapter gebruiken, maar durf niet zomaar te experimenteren of het op eigen inzicht te doen ivm de veiligheid van het apparaat, het huis, en ikzelf :). Ben nogal een electro noob.

Hier zijn de gegevens:

Switching Adapter
model PS65B180Y3000S (https://www.amazon.com/UpBright-Adapter-CRV20001-Electronic-Battery/dp…)

Input: 100-240V, 50/60Hz, 1.5A
Output: 18V, 3.0A

--

Ik weet dus niet of ik gewoon elke willekeurige reisstekker kan gebruiken of een transformator nodig heb en wat voor een dat dan moet zijn. Kan iemand mij hier bij helpen? Liefst met linkje of type nummer naar het product dat ik nodig heb.

Thanks!

mel

Golden Member

100-240 volt valt binnen de range. dus dat moet kunnen.
Alleen zal er een andere steker aangezet moeten worden.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Reisstekker kan, of een vervangend netsnoer (zit zo te zien een euro-entree op)...
https://www.allekabels.nl/apparaatsnoer/1245/3646/apparaatsnoer-c7.htm…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt! Dat was een razend snel antwoord. Gelukkig valt het allemaal mee.

pa3gws

Golden Member

Gewoon zo een stekker er tussen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Let wel op hoe ver het aardcontact uitsteekt, sommige goedkopere van die stekkers slopen graag de aardklem van een schuko contact.

Verder zijn die adapters (aannemend degelijk geconstrueerd) inderdaad in mijn ogen goed genoeg voor permanent gebruik, aangezien ze effectief de volledige BS1363 opbouw hebben en de Britse standaarden verder ook aannames over L/N polariteit buiten de zekering in de stekker niet toestaan.

Edit: En ik zag de net entry niet, snoertje klaar.

Arco heeft de goede oplossing al gegeven, niets prutsen met een adapter. De voeding heeft gewoon een normale net-entree, dus simpelweg het goede netsnoer erbij zoeken.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
pa3gws

Golden Member

Op 7 april 2019 13:40:32 schreef Hunter:
Arco heeft de goede oplossing al gegeven, niets prutsen met een adapter. De voeding heeft gewoon een normale net-entree, dus simpelweg het goede netsnoer erbij zoeken.

Oeps had ik mooi niet gezien inderdaad een gewoon euro snoertje.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.