Meer banden voor de zendamateurs?

mel

Golden Member

Ik moet de eerste amateur nog tegenkomen die NIET zuipt.. Kijk maar eens op een gemiddelde velddag :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lambiek

Special Member

Op 9 april 2019 13:44:34 schreef grotedikken:
De amateurs vreesden door de vereenvoudigde toelatingsvoorwaarden dat het algemeen en technisch niveau sterk zou dalen,....

Nou je wordt bedankt, ik ben ook zo'n oude CBer. Heb overigens nooit iets van een examen gehoord. Ik was dus een piraat. :+

en veel CB clubjes hadden ook zeer ruwe omgangsvormen. Zuipen, elkaars vrouw lastigvallen, vechtpartijen, grof taalgebruik, strafexpedities naar concurrerende clubs.

Dat was in België dan zeker, ik heb er nooit iets van gemerkt destijds. Ik zat toen veel met Italië en Spanje "als de condities goed waren", gewoon een normaal babbeltje en QSL kaarten uitwisselen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mel

Golden Member

Er is een groot verschil tussen zendamateurs en CB.ers.
CB,ers hebben nooit een examen moeten doen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Anoniem

Op 9 april 2019 13:54:58 schreef MGP:
Ik dacht dat dit topic over de uitbreiding van de amateurbanden ging en niet over de houding van sommige amateurs(clubs).

@mel hieronder, ik vrees weer voor het voortbestaan van dit draadje.

Dat treft. Het is doordat Mel pleitte om meer frequenties vrij te maken voor amateurs dat dit draadje er gekomen is.
Misschien kan Mel eens uitleggen wat de meerwaarde daarvan is. En aan welke banden hij gedacht had en waarom.
Op de kortegolf bijvoorbeeld is de ene frequentie al interessanter om bepaalde verbindingen te maken dan de andere.

Lambiek

Special Member

Op 9 april 2019 14:24:23 schreef mel:
Er is een groot verschil tussen zendamateurs en CB.ers.

GD had het toch over CBers, ik heb nog nooit van zo'n examen gehoord om tot de states van de amateurs te behoren.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mel

Golden Member

GD, iedere band heeft specifieke propagatie eigenschappen..Dus sommige mensen blijven op 40 of 80, maar er zijn er ook zat die echt die eigenschappen willen onderzoeken.
2 meter is een gewoon bandje waarop je iemand zeker kan vinden, als je een experiment wil afspreken..en voor de auto natuurlijk..
@ Lambiek, voor CB hoef je idd geen examen te doen..
Maar wel gelden de algemene gedragsregels natuurlijk..

[Bericht gewijzigd door mel op dinsdag 9 april 2019 15:36:54 (15%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Anoniem

Jaja, tuurlijk Mel, maar de vraag is waarom zou je bijkomende banden willen en in welk frequentiegebied?

mel

Golden Member

Waarom niet? :P Verhoudingsgewijs is er toch zo weinig bandbreedte voor amateurs.in verhouding tot andere gebruikers.
En sommige banden die nu beschikbaar zijn, zijn niet exclusief, er zitten ook gedeelten bij dat de amateur een secundaire status heeft.
Zelfs 80 meter is geen exclusive band...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Jinny

Golden Member

Op 8 april 2019 22:30:36 schreef klaasy:
[...]
dan heb je geluk , bij mij word al met scheve ogen gekeken wanneer ik een soldeer station op tafel zet , en binnen een uur komt dan meestal de vraag of dat ding er blijft staan .
we hebben wel een regel vast gesteld ..... hoe groot de bende op mijn hobby kamer ook is of hoe vol hij ook staat, geen gezeur

Twee vrouwen die al meer dan 25 jaar elkaar lastig vallen hier..
Dat is geen geluk hoor...
Dat elkaar uitzoeken.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen