Wavgat UNO-R3

Hallo,
Op aliexpress heb ik een WAVGAT UNO-R3 prints gekocht. Er stond bij dat hij makkelijk te programmeren was met de arduino software. Nu heb ik hem van de week binnengekregen. Als de board wil selecteren in de Arduino software staat deze er niet tussen. Nu heb ik op internet gevonden dat je dan de software uit de afbeelding hier onder moet downloaden en in het mapje bibliotheken van arduino plaatsen. Als je dan de software opnieuw opstart zal het moeten werken las ik. Wie kan mij vertellen wat ik hier verkeerd doe?

Heb je ook daadwerkelijk dat gedownload?

Een screenshot van een downloadbutton is nogal niet echt veel toevoegend..

Geef eens aan waar het in de IDE mis gaat. Zie je dat board wel toegevoegd worden? Wel in de juiste folder geplaatst?

Als ik dit board opzoek lijkt het een gewone UNO kloon met een CH340G USB driver erop. Dan moet je in de Arduino IDE als board "Arduino/Genuino UNO" kiezen. Die download zal mischien de USB driver voor de CH340G zijn.
Zou eerst zonder proberen, in windows 10 wordt de CH340G standaard al herkent.

Op 12 april 2019 16:22:38 schreef DJSmiley:
Heb je ook daadwerkelijk dat gedownload?

Een screenshot van een downloadbutton is nogal niet echt veel toevoegend..

Geef eens aan waar het in de IDE mis gaat. Zie je dat board wel toegevoegd worden? Wel in de juiste folder geplaatst?

Ik heb dit document gedownload, en heb het in de zelfde map gezet als waar de documenten staan van de toevoegingen staan die je kan downloaden via:
Hulpmiddelen; board; boardbeheer.

Ik zie nergens dat het board word toegevoegd, wel gaan er lampjes branden op het board zelf.

Op 12 april 2019 16:29:52 schreef Rolo:
Als ik dit board opzoek lijkt het een gewone UNO kloon met een CH340G USB driver erop. Dan moet je in de Arduino IDE als board "Arduino/Genuino UNO" kiezen. Die download zal mischien de USB driver voor de CH340G zijn.
Zou eerst zonder proberen, in windows 10 wordt de CH340G standaard al herkent.

Ik heb de poort geselecteerd waarop de board zit aangesloten. Als ik dan een simpel programma probeer in te laden geeft deze de Melding in de screenschot hier onder.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 12 april 2019 21:32:34 (36%)

Kijk eens goed naar de chip die op je Wavgat zit.

Wavgat staat er om bekend dat ze (soms?) clonen gebruiken van de atmega328. Ik geloof dat er dan ook geen Atmel (Microchip tegenwoordig) op de chip staat.

Naar wat ik heb begrepen doen deze IC's het wel, maar leveren ze een ander Product ID aan de programmer. Als je ze met een laarsvuller programmeert dan merk je hier niets van, maar als je een extern programmeer apparaat gebruikt dan kan deze daardoor in de war raken en wijgeren om het IC te programmeren.

Wavgat is ongeveer het goedkoopste wat je kunt vinden. Ik heb een tijdje terug al besloten dat ik liever een kwartje meer uit geef aan de prinjes & IC's.

Hallo, ik heb eens naar de chip gekeken, en dit is een wavgat AVGA328P Als ik dit op internet opzoek blijkt dit inderdaad een kloon te zijn.

Heeft U enig idee met welke software ik deze printjes wel kan programmeren?

Tom

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 april 2019 19:54:45 (63%)

Dit is gewoon een Uno R3 kloon.
Eigenlijk niks mis mee, je moet wel de juiste drivers voor usb /com hebben geinstalleerd.
Daarna in de IDE juiste com-port, juiste "programmer", juiste board en dan zou het als een UNO R3 moeten werken.

Ik zag op de alie expres wel een link staan naar wat software waarmee je het board met zijn eigen naam (wavgat..) etc, in de Arduino IDE kan definieren.

Kijk maar eens op you tube, en zoek dan naar Wavgat. Dan krijg je meer info dan ik hier kan typen.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Hallo,
het is zojuist gelukt, bedankt voor alle hulp allemaal.

Tom