Welke Frequentieregelaar

Ik heb de volgende pomp aangeschaft voor mijn zwembad

Pentair WFL-201
Wattage vanuit stopcontact 1850W
Wattage daadwerkelijke doorvoer naar pomp 1500W
Ampère 9,0
1 fase
2 HP

Wat is een goede frequentiereglaar voor deze pomp?

Dank voor all goede raad!
Heursqem

GJ_

Moderator

Waarom niet een regelklep achter de pomp?

kun je wat meer informatie geven, ik ben op dit gebied een leek....

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Ik denk dat je een 1 fase motor hebt.
Een 1 fase in, 1 fase uit is niet erg gangbaar.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
GJ_

Moderator

Als je bij zo'n pomp gewoon gaat knijpen op de uitgaande kant gaat ie ook minder stroom trekken. En een klep is goedkoper dan een regelaar denk ik.
Op de ingaande kant kan in theorie ook maar dan heb je eerder last van cavitatie naar het schijnt.

Ok, en wat zou dan een goede klep zijn.
Heb ik dan wel een vergelijkbare energie besparing

GJ_

Moderator

De energiebesparing is wel vergelijkbaar. Ik verkoop ook graag frequentieregelaars (niet hier trouwens) maar als er een robuuste methode voorhanden is die het zelfde effect heeft en er is verder geen noodzaak om het elektrisch te regelen doe ik dat liever. Boerenverstand ;-)

Hebben die zwembadboeren geen kleppen met een passende doorlaat?

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Op 12 april 2019 17:40:41 schreef Heursqem:
ik krijg het advies dit apparaat te gebruiken:

https://limburgkoi.nl/clever-pumpcontrol-energy-saver.html

Verwacht niet te veel van het apparaat mbt energiebesparing.
Voor dat je die driehonderdzoveel euries bespaard hebt os er veel water door de Rijn gegaan.

Wat beoog je, of wat is je doel, of waarvoor wil je een toerenregeling?

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Een frequentie regelaar voor een één fase motor?

GJ_

Moderator