scsi kaart

Belangrijkste lijkt me dat daar een computer met isa voor nodig is.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
mel

Golden Member

Ik heb eens die dingen opgezocht. Zijn van Compaq, er staat op :
9-1 Gb, Wide -ultra SCSI -3.
Ik weet niet of iemand dat wat zegt?

Een adapter van ISA naar SCSI ias geen probleem.
Software ook niet.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

Kan je geen PCI kaarten gebruiken?

Software van Adaptec (SCSI kaarten) is nog te downloaden...

9,1GB - Wide U3 SCSI betekent disk van 9,1GB Ultra-3 SCSI, dat is een 'recente' norm met hoge schrijf-lees snelheid

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
joopv

Golden Member

Een ISA adapter voor UltraWide-scsi is net zo iets als een stoommachine uit 1915 proberen in te bouwen in een Lamborgini uit 1985. Bestaat niet, gaat niet. Zitten te veel technologie generaties tussen.

mel

Golden Member

Ik heb hier een experimenteer pc, daar zit zowel ISA als PCI op.
En ik draai met Linux Debian 8.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Volgens mij is een U160 drive met de juiste verloopjes gewoon bruikbaar op een trage (50pin) SCSI interface.

Dat het niet vooruit te branden is is een 2e, maar voor data kopieeren boeit dat an-sich niet zoveel

@TS: Je hebt, bij voorkeur, dus een U3W (U160) SCSI controller nodig. Daarnaast heb je een bijbehorende kabel met actieve terminator nodig

Ik had vroeger de Adaptec 29160 controller.

Als je t nodig hebt heb ik nog wel een U320 kabel met terminator liggen. Kaart zou ik moeten zoeken.

Voor jouw is het makkelijkst om een UW (40) of snellere PCI kaart te nemen, die hebben allemaal dezelfde connector (68pin)

Is jouw disk voorzien van 68-pins en een Molex voor voeding, of een hotswap disk met SCA? Dan heb je nog een SCA->68p/molex verloop nodig.

Hensz

Golden Member

Op 12 april 2019 13:26:57 schreef DJSmiley:
Volgens mij is een U160 drive met de juiste verloopjes gewoon bruikbaar op een trage (50pin) SCSI interface.

Volgens mij ook. Backwards compatibility is het voordeel van een fatsoenlijke standaard, ook al zijn er varianten in die standaard.

Don't Panic!
mel

Golden Member

Iig een Molex stekker voor voeding, en ik dacht idd 68? pennen, tellen word een beetje moeilijk met mijn gezichtvermogen..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

De 50-polige is een gewone IDC connector, de 68-polige een speciale met veel fijnere pitch...

Heb eventueel nog een nieuwe Adaptec 2940UW liggen (PCI, narrow, wide, en ultra-wide scsi)
Drivers zijn te vinden t/m Windows 10. Linux zijn de laatste 12 jaar zo te zien geen nieuwe drivers meer voor uitgekomen, dus ik weet niet of die oude nog werken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Ik zal het denk ik maar gewoon als einde oefening zien..
Iedereen bedankt voor de moeite :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hensz

Golden Member

Je legt het hoofd nu al in de schoot?
Stuur die HD dan maar op, ik zie wel wat er op staat, c.q. wat er nog af wil.

Don't Panic!
mel

Golden Member

Het is veel te veel gedoe voor die ouwe dingen..
Maar je mag ze gewoon komen halen, als je in de buurt ben.
Ze liggen hier niet in de weg.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dat is een hele mooie kaart arco. Die zit bij mij in een dualboot computer. Debian linux en windows98SE. Geïnstalleerd in 2000 ofzo en werkt nog altijd als een speer. Gister nog even opgestart en doet het gewoon. Begint een beetje te zeuren over de tijd enzo.

Aan die scsi bus hangen bij mij een aantal harde schijven een optisch magnetischsche schijf, een zipdrive, een hp flatbed scanner, een cdrom brander en nog een wat dingen. Het werkt allemaal. Ook zit er een av-master kaart van Fast. Daarmee kon ik life videobeelden grabben en monteren. Daarvoor had ik al scsi schijven er in zitten. In die tijd was een drive van Gb al heel wat wat. En voor het monteren een film had je een hele drive nodig.

Die scsi techniek was een mooie techniek maar nu wel een beetje obsolete.

@mel, als je deze kaart wil hebben stuur ik hem op de kabel heb ik niet kunnen vinden. DB25 male --> scsi
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/img_20190414_213908%20k.jpg

alles wat ik maak, kan beter.
Tidak Ada

Golden Member

Die kaart is nutteloos voor een SCI3-UW disk. TS heeft bovendien een interne flat-cable nodig. Die DB25 is voor een extern apparaat.

Mel, stuur nu eens een scherpe foto van die connector, ik heb nog een doos vol met interne SCSI kabels.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †