Drukknop motor dakkoepel

Ik heb een vraag aangaande de drukknop voor een dakkoepel motor UCS RACK 230V AC , ik heb deze aangesloten met een gewone dubbele drukknop van Niko maar ik twijfel of dit mag volgens het schema wel denk ik of verander ik deze beter door een rolluik of jaloezie schakelaar dus elektrisch gescheiden. Alvast bedankt

volgens het schema mogen de actuatoren parallel aangesloten staan, dat is bij rolluiken normaal niet zo. de schakelaar is een pulsdrukker? die kunnen doorgaans 10A schakelen, dus moet gaan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

Motoren zo parallel is toch al bijzonder, maar wellicht kan het bij deze uitvoering.

De schakelaar is ook niet zo spannend ... behalve dat je er maar 1 tegelijk moet kunnen bedienen, beiden indrukken is waarschijnlijk dodelijk voor de motoren.

Als de drukker die je gebruikt hebt wisselcontacten heeft is daar wel wat voor te verzinnen.

dan idd een jaloezie schakelaar nemen, die blokkeren de andere knop bij gebruik van de ene drukker en andersom..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt allemaal ik dacht wel dat het niet goed was met de gewone drukknop maar het schema liet me twijfelen , ga het veranderen door Niko 170-15900 deze is voor rolluiken . Nogmaals bedankt Grt