Geen beeld na stop doorslaan.

Van de week had ik 3 apparaten tegelijk aan, waardoor er een stop in huis was gesprongen. Vanavond bleek mijn TV geen beeld te hebben. Ik zie een extra lampje aan de voorkant branden bij OCP. Ik krijg ook een melding van OCP waarbij er groene blaadjes op een rij vollopen. Ik heb de stekker 5 minuten er uitgehaald. Ik heb de router opnieuw opgestart. Ik heb zitten turen in de gebruiksaanwijzing bij probleem oplossen en een aantal dingen gecheckt zoals of kabels wel vast zitten. Heb tevens in het menu gezocht maar het gaat me al gauw boven mijn pet met al die instellingen.

Mijn TV is een Sharp LC-46LE700E (of de LC-46LE700S, staan er 2 op de gebruiksaanwijzing). Vrij weinig TV kijk uren staan erop, maar ik wil hem ook nog niet kwijt. Was een TV van €1500,- mijn duurste ooit, dus ik wil eigenlijk kijken of ik dit met hulp kan fixen.

Ik lees op internet dat het een zekering of iets dergelijks kan zijn, maar ik heb er verder geen verstand van. Iemand misschien tips?

mvdk

Golden Member

Niemand die Aagje op weg helpt?

Ik ben trouwens bang dat 't ding overleden is, OCP: als ik er op googel kom ik OverCurrentProtection tegen.

Hoe oud is de TV? Garantie al voorbij?

Een paar jaren terug had Samsung elcos'die verouderden. De TV bleef het doen totdat de spanning eraf werd gehaald. Meestal deed hij het dan niet als de eigenaren van vakantie terugkwamen. Dan startte de voeding niet meer op.

Misschien is hier ook zoiets aan de hand?

Ik dacht dat Sharp en Samsung niets met elkaar te maken hebben, maar tegenwoordig loopt alles door elkaar. Weet iemand dit?

Ik weet wel dat Philips Hasselt e.e.a. voor Sharp heeft gedaan maar dat is wel erg lang geleden.

maartenbakker

Golden Member

Op 14 april 2019 11:07:28 schreef Hoeben:

Ik weet wel dat Philips Hasselt e.e.a. voor Sharp heeft gedaan maar dat is wel erg lang geleden.

Dat zou dan om audioapparatuur gegaan zijn, wist ik nog niet, interessant.