Geen beeld na stop doorslaan.

Van de week had ik 3 apparaten tegelijk aan, waardoor er een stop in huis was gesprongen. Vanavond bleek mijn TV geen beeld te hebben. Ik zie een extra lampje aan de voorkant branden bij OCP. Ik krijg ook een melding van OCP waarbij er groene blaadjes op een rij vollopen. Ik heb de stekker 5 minuten er uitgehaald. Ik heb de router opnieuw opgestart. Ik heb zitten turen in de gebruiksaanwijzing bij probleem oplossen en een aantal dingen gecheckt zoals of kabels wel vast zitten. Heb tevens in het menu gezocht maar het gaat me al gauw boven mijn pet met al die instellingen.

Mijn TV is een Sharp LC-46LE700E (of de LC-46LE700S, staan er 2 op de gebruiksaanwijzing). Vrij weinig TV kijk uren staan erop, maar ik wil hem ook nog niet kwijt. Was een TV van €1500,- mijn duurste ooit, dus ik wil eigenlijk kijken of ik dit met hulp kan fixen.

Ik lees op internet dat het een zekering of iets dergelijks kan zijn, maar ik heb er verder geen verstand van. Iemand misschien tips?

mvdk

Golden Member

Niemand die Aagje op weg helpt?

Ik ben trouwens bang dat 't ding overleden is, OCP: als ik er op googel kom ik OverCurrentProtection tegen.

Hoe oud is de TV? Garantie al voorbij?

Een paar jaren terug had Samsung elcos'die verouderden. De TV bleef het doen totdat de spanning eraf werd gehaald. Meestal deed hij het dan niet als de eigenaren van vakantie terugkwamen. Dan startte de voeding niet meer op.

Misschien is hier ook zoiets aan de hand?

Ik dacht dat Sharp en Samsung niets met elkaar te maken hebben, maar tegenwoordig loopt alles door elkaar. Weet iemand dit?

Ik weet wel dat Philips Hasselt e.e.a. voor Sharp heeft gedaan maar dat is wel erg lang geleden.

maartenbakker

Golden Member

Op 14 april 2019 11:07:28 schreef Hoeben:

Ik weet wel dat Philips Hasselt e.e.a. voor Sharp heeft gedaan maar dat is wel erg lang geleden.

Dat zou dan om audioapparatuur gegaan zijn, wist ik nog niet, interessant.

Het enige dat Samsing met Sharp doet is panelen van ze kopen. Philips en Sharp hebben wel een paar jaar lang een joint-venture gehad voor televisies in Polen.

Dit toestel is echter gewoon een eigen model van Sharp.

Begrijp ik uit "een melding van OCP waarbij er groene blaadjes vollopen" dat dit in beeld gebeurt en je dus wel beeld hebt alleen niet het juiste?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mvdk

Golden Member

Dankie testman. Ik hoop dat Aagje ondertussen verdergekomen is...

OCP zou ook OPC als zijnde optical picture control uitgelegd kunnen worden. De tv geeft nog wel een teken van leven want anders was het OPC lampje niet opgelicht maar de voeding start verder niet op. De tv is al redelijk gedateerd en in 2011 op de markt gekomen voor een prijs die erg hoog was voor een Sharp tv. Met wat pech is een complete voedingsmodule niet meer leverbaar en zal op componentbasis hersteld moeten worden. Elco's zijn de eerste verdachte want die drogen bij weinig gebruik eerder uit maar welke elco's dat zijn is zonder goede meet apparatuur niet te achterhalen.

Dank voor alle reacties tot nu toe. Verrassend!

De TV is al uit de garantie. Vanuit Sharp kreeg ik op dit model verlengde garantie, totaal 5 jaar, omdat zij er van overtuigd waren dat deze TV zo goed was. Dat is ook wel gebleken, ik keek toen wel iets meer TV als nu, maar eigenlijk kan ie op kijkgebied niet versleten zijn.

Ik zal ff kijken of ik de factuur nog heb voor de datum. In mijn woonplaats werd toen glasvezel aangelegd en ter promotie door KPN kon men iedere maand een TV winnen. En laat ik die nou winnen... voor het eerst in mijn leven won ik iets, maar dus wel een TV die naar mijn mening best klein was (82 cm). Ik heb toen - heel brutaal -gevraagd of ik die gewonnen TV bij de plaatselijke leverancier mocht inruilen voor een groter model met bijbetaling. Die vraag hadden ze nog nooit eerder gehad, maar het was veder geen probleem. De volgende die toen een TV won, kreeg trouwens gelijk wel een groter model.

Ik heb geprobeerd om een foto te maken van die groene blaadjes, maar het is niet gelukt om dit weer tevoorschijn te krijgen. Ben tot diep in de nacht bezig gewest met instellingen, via de eigen afstandsbediening van Sharp, misschien daardoor?

Ik heb een foto gemaakt waarop de menu-instellingen op het beeld te zien zijn. Zal zo kijken hoe ik die foto hier gepost krijg. En de TV staat gekoppeld aan een Bose set, waar ik ook de TV mee bedien via die afstandsbediening.

Het beeld geeft nog wel iets aan.

een tv weggeven 1x per maand om de glasvezel te promoten? hier kreeg je het eerste jaar gratis internet, anno 2005 was 10 Mbit up en down snel. maarja, dat was een kleine partij, later nam kpn de boel over en toen kwamen na 10 jaar ook t eerst de prijsverhogingen die bijna jaarlijks zijn nu. gelukkig hebben oude abonnees van de overgenomen glasboer nog de oude prijs gekregen van kpn :)

edit: als je dit nog eruit krijgt, is het defect iig niet aan t backlicht. heb je een hdmi input al geprobeerd? ik neem aan dat je tv op de coax zelf zit?

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 14 april 2019 13:50:32 (17%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Evarist

Golden Member

@Aagje. Blijkbaar hebje zelf de kennis niet om de TV te herstellen. Waarom probeer je geen oproep in 'vraag en aanbod'. Vermeld je woonplaats en allicht daagt er iemand uit de buurt op.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

De link van Testman heb ik ook bekeken. Ik zie dat ik een aantal stappen kan doen om het een en ander te achterhalen. Ik ga daar later vandaag mee aan de slag. Je hoort nog. Dank.

maartenbakker

Golden Member

Er is dus inderdaad beeld, alleen geen ontvangst of reactie op ingangen. Ik verwacht een beetje dat het een kwestie is van de juiste ingang kiezen of het apparaat op een andere ingang aasluiten. Of eventueel: toestel resetten naar fabrieksinstellingen, indien mogelijk. Kan ook nog dat er 1 of meer ingangen opgeblazen zijn.

Wat voor '3 apparaten tegelijk' waren er aan bij het doorslaan van de stop? Was het op dezelfde groep als de TV? Wordt er gebruik gemaakt van een losse ontvanger via de HDMI ingang? Is de losse ontvanger al getest op een andere TV?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 april 2019 13:48:52 schreef testman:
een tv weggeven 1x per maand om de glasvezel te promoten? hier kreeg je het eerste jaar gratis internet, anno 2005 was 10 Mbit up en down snel. maarja, dat was een kleine partij, later nam kpn de boel over en toen kwamen na 10 jaar ook t eerst de prijsverhogingen die bijna jaarlijks zijn nu. gelukkig hebben oude abonnees van de overgenomen glasboer nog de oude prijs gekregen van kpn :)

edit: als je dit nog eruit krijgt, is het defect iig niet aan t backlicht. heb je een hdmi input al geprobeerd? ik neem aan dat je tv op de coax zelf zit?

Ja was gedurende 5-6 maanden periode van je aanmelden voor abonnement op glasvezel. Het werd in die tussentijd in de straten aangelegd en die groene POP (?) verdeelkasten werden in de wijk gebouwd. Later werd het in de huizen aangelegd, maar in tussentijd dus die actie.

HDMI input? Coax?? Dat is toch de oude kabel, met die ronde stekker of aansluiting? Ik heb glasvezel, heel fijn. Maar als ik je vraag goed begrijp bedoel je dat ie direct in de huisaansluiting geprikt zit. Nee dat is via die Bose set. De huisaansluiting zit wel hier gelijk in mijn woonkamer, achter de TV. Ik heb alle kabels er al afgehad gisteren en (na afstoffen) er weer ingezet.

Op 14 april 2019 14:07:46 schreef Evarist:
@Aagje. Blijkbaar hebje zelf de kennis niet om de TV te herstellen. Waarom probeer je geen oproep in 'vraag en aanbod'. Vermeld je woonplaats en allicht daagt er iemand uit de buurt op.

Nee ik heb zelf de kennis niet, daarom stelde ik de vraag hier. Met eventuele antwoorden hoop ik zelf het een en ander te kunnen achterhalen. Zoals die link van Testman, ik ga het wel proberen. Een TV weg gooien kan altijd nog.

En je bedoelt met vraag en aanbod ook ergens hier op het forum? Dank voor de tip. Ik ga eerst die stappen van die link proberen.

maartenbakker

Golden Member

Ik denk niet dat in die link veel staat waar je direct wat aan hebt (heb alleen even snel gekeken, maar het gaat om een ander symptoom en er staan geen specifieke tips zelfs maar voor dat symptoom). Het is op dit moment niet eens zeker of het toestel stuk is. Misschien kun je kijken wat je kunt beantwoorden van mijn bericht hier kort boven?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 14 april 2019 14:48:47 (17%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 april 2019 14:31:24 schreef maartenbakker:
Er is dus inderdaad beeld, alleen geen ontvangst of reactie op ingangen. Ik verwacht een beetje dat het een kwestie is van de juiste ingang kiezen of het apparaat op een andere ingang aasluiten. Of eventueel: toestel resetten naar fabrieksinstellingen, indien mogelijk. Kan ook nog dat er 1 of meer ingangen opgeblazen zijn.

Wat voor '3 apparaten tegelijk' waren er aan bij het doorslaan van de stop? Was het op dezelfde groep als de TV? Wordt er gebruik gemaakt van een losse ontvanger via de HDMI ingang? Is de losse ontvanger al getest op een andere TV?

De juiste ingang bedoel je de AV mode denk?. Die heb ik gisteren inderdaad al nagekeken. Staat volgens mij gewoon goed. Ik heb naar andere ingangen gezapt om te checken, daar deden ze het ook en dat ging goed. Toen ik weer terug kwam op TV, bleef nog steeds het beeld uit.

Ik heb de HDMI stekker aan de achterkant van de TV in een ander ingang gestopt, hielp ook niet. Ik kan nog meer ingangen proberen. En wat bedoel je precies met een losse ontvanger? Is dat ongeveer wat iemand al eerder vroeg, dat ie zijn signaal krijgt via die bose set?

En die 3 apparaten tegelijk aan waren de Airfryer, de waterkoker en de magnetron. Ik geloof niet dat dit allemaal op dezelfde groep zat als de TV zit. Heb een bijkeuken die volgens mij een aparte groep heeft voor wasmachine, vriezer en droger. Daarboven zit een stopcontact waar de Airfryer in zit. Ik denk dat dit stopcontact weer via een andere groep liep. Is door vorige bewoners aangelegd.

Om verdere verwarring te voorkomen: spreek in deze situatie niet over "beeld uit", want de TV geeft wel degelijk beeld!

Je hebt het over glasvezel. Dan heb je dus een apart kastje bij je TV staan waarop je de zenders kiest (= andere afstandsbediening dan die van de TV zelf). Doet dat kastje nog wel iets?

Heb je ook een DVD-speler? Zoja, krijg je daar wel beeld van op je TV?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

krijg je op een andere tv nog wel beeld uit die tv ontvanger welke via hdmi op je sharp tv geplugd zit?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 14 april 2019 14:46:48 schreef maartenbakker:
Ik denk niet dat in die link veel staat waar je direct wat aan hebt (heb alleen even snel gekeken, maar het gaat om een ander symptoom en er staan geen specifieke tips zelfs maar voor dat symptoom). Het is op dit moment niet eens zeker of het toestel stuk is. Misschien kun je kijken wat je kunt beantwoorden van mijn bericht hier kort boven?

Oke. Dank. Scheelt me misschien uren uitzoekwerk. Ik heb gisteravond de knop resetten naar fabrieksinstellingen gezien. Evenals de update knop. Update moet ik een stick voor hebben gaf ie aan, die ik dan bij de plaatselijke Expert moet halen. De fabrieksinstellingen resetten heb ik over getwijfeld. Ik heb na 2,5 jaar garantie iemand van Sharp over de vloer gehad, die de beeldinstellingen heeft bijgesteld. Dit omdat er een flikkering in het wit van de elektronische programmagids steeds te zien was. Nadat zij de instellingen heeft bijgesteld heb ik nooit geen probleem meer gehad en had een prachtig beeld. Ik was gisteren bang dat die aangepaste instellingen ook weer verdwenen zouden zijn bij een reset. Maar goed, helemaal geen beeld is ook niets haha.

Ik ga eerst nog kijken of ik die HDMI kabel direct ergens in kan pluggen ipv via die Boseset. Alvast bedankt voor de moeite.

pa3gws

Golden Member

Zorg ervoor dat de TV uit staat als je met de HDMI kabels gaat wisselen hat zal niet de eerste keer zijn dan een HDMI poort hierdoor de geest geeft.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
maartenbakker

Golden Member

AV mode? Die naam wordt meestal gebruikt voor analoge ingangen. Ik ken dit toestel niet en nog geen gebruiksaanwijzing gevonden, maar kun je bevestigen dat de naam die je bij het kiezen van de ingangen ziet, inderdaad iets met HDMI is?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 april 2019 15:07:26 schreef MNM(tm):
Om verdere verwarring te voorkomen: spreek in deze situatie niet over "beeld uit", want de TV geeft wel degelijk beeld!

Je hebt het over glasvezel. Dan heb je dus een apart kastje bij je TV staan waarop je de zenders kiest (= andere afstandsbediening dan die van de TV zelf). Doet dat kastje nog wel iets?

Heb je ook een DVD-speler? Zoja, krijg je daar wel beeld van op je TV?

Oke, ik zal niet meer spreken over geen beeld haha. Wat ik dan wel kan zeggen, weet ik niet maar voor mij blijft ie het niet doen.

Ja dat kastje doet het wel. Dat is een 4K ding van KPN. Ik kan van zender veranderen, het geluid dat via de boseset komt, verandert mee, alleen heb ik geen beeld zicht?

Ik zal een foto maken van de verschillende kastjes. Ik heb gisteravond wel de DVD speler gehoord, met muziek cd. Beeld niet getest. Ga ik nu ff doen.

pa3gws

Golden Member

Je had het er over dat het beeld vol liep met groene blaadjes.
Als ik het plaatje van het menu zie hebben die blaadjes te maken met de ECO mode.
Staat hij daar niet op de een of andere manier in vast?
Toch een reset geven?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Nadat ik een DVD lade had geopend om de DVD te verwisselen, schoot ineens het beeld op mijn TV terug. Of zicht dan, want ivm verwarring kon ik beeld beter niet zeggen. Ik zag bewegende beelden. Terwijl ik zat te testen of dat bleef bij het omschakelen naar andere ingang en bij het alles opnieuw aanzetten, kreeg ik ook ineens de vraag via mijnhartslagnu of ik een buurtbewoonster kon gaan reanimeren. Daar heb ik me dus eerst maar op gefocust, gelukkig bleken de hulpdiensten net gearriveerd en heb ik nog wel een mooi filmpje kunnen maken van de ANWB helikopter die aan kwam vliegen. Mevrouw ligt nu in het ziekenhuis. En mijn TV doet het weer!

Productieve middag dus en dank zij jullie meedenken is er toch iets gebeurd waardoor hij het weer doet. Ik had anders zeker geen andere DVD erin gedaan.

Mag ik jullie hartelijk bedanken voor jullie meedenken en kennis? Fijn dat jullie aanwezig zijn op zo een forum en andere daarmee kunnen helpen. Dank!