König afstandsbedieningen programmeerbaar?

Herkent iemand deze afstandsbedieningen (ja, duidelijk van König/Nedis natuurlijk) en kan diegene mij vertellen of deze universeel door de gebruiker te programmeren zijn?

Of zijn het van die voorgeprogrammeerde vervangers voor 1 type toestel? Dat dacht ik eerst namelijk, maar toen zag ik de knoppen TV/radio TV/sat en toen wist ik 't niet meer..

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

open deur: model number ? (in het batterij vakje ?)

hier een link, maar die had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden : https://www.konigelectronic.com/support

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 6 april 2019 14:58:19 schreef Shiptronic:
open deur: model number ? (in het batterij vakje ?)

Ik was een krat aan het uitruimen en heb even snel een foto genomen. Natuurlijk stom (lui?) van me dat ik het typenummer niet even heb bekeken.

Zal zo eens even zoeken waar ik het 'rijp voor de container spul' heb neergegooid...

edit: geen typenummer te vinden.

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Ik verwacht een beetje dat het afstandsbedienginen zijn voor een of andere DVB settopbox.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik weet bij god niet meer waar ze vandaan komen. Maar omdat het er 2 zijn dacht ik dat het misschien universele waren.

Settopbox zou kunnen, DVB klinkt niet heel waarschijnlijk als er een 'sat' knopje is?
edit: of toch wel, want ik zie dat König een aantal settopboxen voor DVB heeft die dezelfde afstandsbediening hebben als hun settopboxen voor satelliet...

edit2: toch geen DVB maar wel SAT
Het is de SAT-SDCIR20/RC, vervangende afstandsbediening voor SDCR10 of SDCIR20.

edit3: het hele DVB versus SAT verhaal dat ik hier boven ophing slaat natuurlijk nergens op. Ik ging meteen uit van DVB-T, maar er is natuurlijk ook zoiets als DVB-S..

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
If you want to succeed, double your failure rate.
Henry S.

Moderator

Misschien wil je de IR leds en de resonators bewaren ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Evarist

Golden Member

Henri, je zegt daar al iets. Ik hield die ook bij want die onderdelen waren destijds moeilijk te vinden.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
maartenbakker

Golden Member

Ik houd meestal de hele afstandsbedieningen bij, want als je er een moet bestellen zijn ze duur of onvindbaar en je kunt alsnog de LED of resonator eruit slopen.

Eigenlijk sloop ik alleen grote apparaten, zeg televisies en dergelijke.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Koning heeft inderdaad satelliet decoders in assortiment gehad. Ik heb er vorige week hij het opruimen 2 gevonden. We hadden vroeger een decoder van Sab en die leek precies op die van koning, zowel uiterlijk als interface. vermoed ook dat ze daar ingekocht zijn.
Die 2 decoders komen hier op v&a als iemand er interesse in heeft.

maartenbakker

Golden Member

Koenig koopt ze in bij Alibaba. Of althans bij een generieke Chinese leverancier.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."