vintage Hitachi bureaulamp

Beste circuit-online,
Ik heb een vintage fluorecentie bureaulamp uit 1965 waarvan de schakelaar stuk was. Deze heb ik gemaakt.
Nu heb ik alle soldeerpunten losgemaakt en wel gefotografeerd maar ik weet niet zeker meer (wit en grijs) hoe ze precies zaten. (wit lijkt op grijs)
Hulp gewenst. Deze lamp is uitgerust met een EVSA voorschakel apparaat (zonder starter.)
Nu komt de zwarte draad (220v) binnen op EVSA en wordt doorgelust met een witte draad naar de andere EVSA welke eveneens een witte draad als uitgang heeft die naar een houder van de TL buis loopt.
De andere zwarte draad loopt naar de schakelaar (die ik heb gerepareerd) welke doorverbindt naar een grijze draad, welke naar een van de houders van de lamp gaat.
De ene houder van de lamp zitten 2 witte draden aan, de andere houder 2 grijze.
Verder zit er aan de ene poot van de weerstand, condensator ook een witte draad aan en de andere poot van de weerstand, condensator een grijze draad, welke een momentverbinding maakt als je schakelt.
Mijn vraag is of het zo goed aangesloten heb?
Bijgaand wat foto's om het duidelijker te maken. (kijk niet naar het soldeerwerk)
Ik hoor het graag.

Sine

Moderator

Doe jezelf een plezier, dat ding is ook opgebouwd met de veiligheidseisen van de jaren 60. Zet er een nieuw netsnoer aan met een stekker met randaarde en aard de behuizing.

Op 15 april 2019 12:31:16 schreef Sine:
Doe jezelf een plezier, dat ding is ook opgebouwd met de veiligheidseisen van de jaren 60. Zet er een nieuw netsnoer aan met een stekker met randaarde en aard de behuizing.

Is gebeurd, dank!

maartenbakker

Golden Member

Die papiercondensator zal ook wel gaar zijn...

Er zit geen EVSA in, maar een normaal VSA. De starter ontbreekt; daar wordt het momentcontact van de schakelaar voor gebruikt.

Misschien kun je een schema tekenen van hoe alles nu aangesloten zit?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 15 april 2019 12:58:43 schreef maartenbakker:
Die papiercondensator zal ook wel gaar zijn...

Er zit geen EVSA in, maar een normaal VSA. De starter ontbreekt; daar wordt het momentcontact van de schakelaar voor gebruikt.

Misschien kun je een schema tekenen van hoe alles nu aangesloten zit?

Ok, er zit een normale VSA in.
Het is nu als volgt aangesloten:

220 volt gaat naar een VSA. Deze wordt verbonden met een 2e VSA.
Vandaar gaat een witte draad naar een houder van de TL buis.

Die andere witte draad van de TL buis houder gaat naar de condensator. (momentschakeling)

De 2e draad van de condensator gaat naar de andere TL buis houder. (grijs)

Verder zit er nog een "normale" schakelaar welke de 0 volt en de andere grijze draad doorverbindt.

Aan de ene kant van de lamphouder zitten witte draden en aan de andere kant van de lamphouder zitten grijze draden.

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. (helaas kan ik niet tekenen op dit moment)