12 v elektrische slot aansluiten op een accu

Beste mensen

Ik wil graag een elektrische slot aansluiten op een accu, maar welke ik met een magneet schakelaar open of dicht kan doen , weet iemand misschien wat ik allemaal nodig hebt en welke waardes (12v accu 65 ampere, relais, magneet schakelaar (reedcontact) en het slotje dat werkt op 12v.

Graag wil ik weten hoe ik deze op mekaar moet aan sluiten en welke onderdelen ik moet nemen qua ampere?

Bij voorbaat dank voor de hulp,

Groningen startec

Geef even een link naar de pagina waar je die screenshot van hebt gemaakt. Dan kunnen we de specificaties zien.

Hoe ga je de deur openmaken als de accu leeg is?

Op 16 april 2019 21:10:50 schreef KlaasZ:
Geef even een link naar de pagina waar je die screenshot van hebt gemaakt. Dan kunnen we de specificaties zien.

Dank voor je reactie,

Dit is de link; https://opencircuit.nl/Product/11732/Push-pull-solenoid-12V

Op 16 april 2019 21:32:25 schreef Ex-fietser:
Hoe ga je de deur openmaken als de accu leeg is?

Een accu is oplaadbaar beste man.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 18 april 2019 22:21:47 (23%)

Je zou het ding gewoon kunnen bedienen met een drukknop of een schakelaar.
Hij kent maar twee standen, aan of uit. Dus b.v. aan is open, uit is dicht.

Thevel

Golden Member

De solenoid trekt ongeveer 1A, ik lees dat je deze met een reedcontact wil bedienen.
Als je een reedcontact gebruikt welke voldoende stroom kan schakelen, bv deze dan heb je geen relais nodig.
De solenoid trekt dan aan als er een magneet in de buurt van het reedcontact komt.

Let wel op dat sommige solenoid's behoorlijk warm worden als ze langdurig bekrachtigt blijven.

Dat is meestal met een accu beste man. Hoe wil je dat doen als de accu achter slot en grendel staat. Of laat je hem gewoon buitenstaan. Of neem je de accu elke keer mee. Dan lijkt mij een gewone sleutel handzamer.

Is dit weer een kippenhok wat vanzelf open moet? :D

Wat ook ff belangrijk is om te weten, is wat voor een elektrisch slot heb je.

Arbeidsstroom
Spanningsloos vergrendeld.

Ruststroom
Spanningsloos ontgrendeld.

Kijk in ieder geval naar een type van 12VDC, 100%ED. Deze kunnen continu op 12V bekrachtigd blijven. Zijn er op gemaakt dat ze warm worden.

pa3gws

Golden Member

Op 16 april 2019 22:37:04 schreef Startec:
[...]

Een accu is oplaadbaar beste man.

Maar om bij de accu te komen zal toch eerst de deur open moeten. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Shiptronic

Overleden

Een kaar oplaad contacten voor opladen of noodvoeding an de buiten kant maken, dat doen ze bij kluizen ook.

dan weet je nog steeds niet waar je de magneet ergens moet houden. Laatst iets soort gelijks gemaakt voor de hackersspace, maar die draait op een UPS + RaspberryPi en RFID ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.