off grid krachtstroom

Ik zou eerst maar eens bij het netwerkbedrijf informeren wat het kost om een gewone aansluiting te realiseren. Zou me niks verbazen als dat uiteindelijk de goedkoopste oplossing is.
Gaat het over Ruigoord BTW?

pa3gws

Golden Member

Op 20 april 2019 16:34:49 schreef jochemfrederiks:
aantal ateliers en werkruimtes

Ik denk dat het hier on kunstenaars gaat en die willen nog wel eens de nodige machines, ovens en dergelijke gebruiken.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ts spreekt alleen over kracht aansluitingen, is er wel 230 volt aanwezig voor verlichting en stopcontacten?
En over hoeveel kracht aansluitingen gaat het.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Shiptronic

Overleden

En moet het permanent beschikbaar zijn?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 21 april 2019 09:11:01 schreef KlaasZ:
Ik zou eerst maar eens bij het netwerkbedrijf informeren wat het kost om een gewone aansluiting te realiseren. Zou me niks verbazen als dat uiteindelijk de goedkoopste oplossing is.
Gaat het over Ruigoord BTW?

Ja inderdaad...

topicstarter praat over €10000 maar daar heb je niet veel voor staan hoor.

Als het gewoon gaat om een tijdelijke stroomvoorziening ga je waarschijnlijk best af zijn met een paar aggregaten te plaatsen.

En als het niet tijdelijk is... waarschijnlijk ben je dan idd best af met gewoon een stroomkabel te laten bijplaatsen.

De topicstarter laat ons ook een beetje in de steek lijkt het? We hebben heel weinig info om er iets van te kunnen maken.

Iets buiten Amsterdam...
Kunstenaars...

Voor een "atelier" met voornamelijk groeilampen heb je toch geen krachtstroom nodig..? ;-)

Even serieus, voor een windmolen met een omvang zoals waarschijnlijk nodig is, heb je zelfs aan die 10.000 euro nog niet eens genoeg voor alleen de fundering.
Zelfs nog niet voor de constructeur die het moet uitrekenen, indienen voor vergunning, begeleiden, controleren en een biertje bij oplevering.

[Bericht gewijzigd door Boudie op dinsdag 23 april 2019 20:06:57 (53%)

Vervangen DOOR.

Een accusysteem van laden tot omvormen kost je ongeveer 500 euro per kWh. Dus als je een 32A aansluiting een uurtje op 100% aan hebt kost dit ongeveer 13 kWh. Je hebt dan 6.500 euro aan accu's nodig.

Dan moet je die 13 kWh nog zien op te wekken. Een zonnepaneel zit rond de 250 euro per kW. Laten we zeggen dat je 10 kWp neer legt dan komt er nog eens 2500 euro bij, en dan nog de omvormers, liefst naar 48 VDC. Denk dat die ergens rond de 3000 euro zijn.

Maar dan nog een installateur die het aan wil nemen en dan komt er nog 40% bij ;) . Accupakket moet wel elke 5 jaar worden vervangen. Het is in Nederland niet echt een haalbare zaak.

Begint een beetje zinloos te worden. De topicstarter is nooit meer terug geweest.

mvdk

Golden Member

De topicstarter is nooit meer terug geweest.

Ja, dat is jammer. Maar in m'n tweede post in dit topic zei ik het al:

Gepost zaterdag 20 april 2019 17:50:30 |WijzigenQuoten
Kom op mannen, niet zo negatief. Gewoonlijk ben ik 't die vraagtekens plaatst.

De ts vroeg eigenlijk alleen maar op wat voor veiligheidsaspecten hij/zij moest letten. Misschien speelt comfort absoluut geen rol.

In mijn vakantieland is langzaamaan een energiecrisis aan 't ontstaan, de nationale elektriciteitopwekker kan na de verkiezingen 8 mei niet meer aan de vraag voldoen. Ze hebben enkele weken geleden alle dieselolie waar ze maar aan konden komen opgekocht, de verwachting is dat half mei die brandstof op is. Dan komen er weer rolling blackouts, dagelijks, op verschillende tijdstippen zo'n 5 uur zonder elektriciteit. Ik verwacht dat daar mensen ook dingen gaan knutselen, op z'n minst om je slimfoon lader te kunnen gebruiken.

Er zijn een paar powerstations brak, nalatig onderhoud, er was een orkaan in Mozambique. http://www.sabcnews.com/sabcnews/power-lines-from-cahora-basa-dam-abou…
Twintig jaar geleden was er in dat land geen vuiltje aan de lucht..
.