Tuin stopcontact

Op 23 april 2019 17:52:21 schreef Louis123:
Met hoofdkabel bedoel ik de kabel die uit de teller(meter)kast komt

Die constructie kennen we in Nederland niet. Hier zit de teller op een bord gemonteerd waar ruimte achter zit. De zekeringkast zit daar direct boven gemonteerd en de draden vanaf de teller lopen door de ruimte achter het meterbord naar de zekeringkast.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 23 april 2019 21:06:05 schreef testman:
[...]

vele jaren? dan heb je nog het oude hydro, het nieuwe is beter. ken diverse installateurs die erop zijn overgegaan, niet alleen omdat het beter is, maar ook vanwege de prijzen.

Er is inderdaad nog eerste generatie hydro tussen (waar de montage schroeven nog buiten het aansluitingsdeel zaten). De vijver is er ondertussen 30 jaar. Ik heb ook de recente versie. Maar waarom iets wat al jaren goed werkt vervangen?

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 23 april 2019 20:26:06 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

Wat maakt het verschil dat je de fout moet zoeken op een maandag om 16h of een vrijdag? Als je dit soort job doet weet je dat je uren niet vast liggen.

Weet ook dat de uren niet vast liggen in deze soort job, maar ik bedoelde daarmee dat er leukere dingen zijn dan verlies zoeken in een tuin.

Tidak Ada

Golden Member

Op 23 april 2019 18:27:07 schreef Arco:
Meeste zijn IP44, maar deze lijkt me wel robuust: https://www.reichelt.nl/?ARTICLE=153814&PROVID=2788

[afbeelding]

Ik heb hier ergens een IP68 WCD in de tuin. Daar zit een bajonet vergrendelde dop op. Alleen als er een stekker in zit is et weer en paar klassen lager. Heb ik gemonteerd omdat IP55 niet tegen slagregens kon.
Daarom kwam ik ook met dat Bulgin IP68 materiaal aanzetten. Dat kan je desnoods in een plas water leggen (niet te diep natuurlijk).
Ik gebruik de lichtere uitvoering voor mijn kampeerbusje (max 10A)
De koppelingen van de verloopsnoeren naatCEE of Schucko liggen soms gewoon in het natte gras.

GIRA IP68:

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ik mag hopen dat je wcd's op die groep met aardstoring niet allemaal met vmvl aangesloten zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer