Air-fi

Ik heb wel eens vernomen dat het de netwerken op de grond zijn die slecht tegen 300+ roamende mobieltjes met 300+km/u kunnen.

fred101

Golden Member

Op 28 april 2019 09:21:53 schreef K7Jz:
Ik heb wel eens vernomen dat het de netwerken op de grond zijn die slecht tegen 300+ roamende mobieltjes met 300+km/u kunnen.

Volgens mij was dat op CO en als ik het goed onthouden heb werd dat door FET genoemd (maar ik heb een waardeloos geheugen)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
RAAF12

Golden Member

Op 28 april 2019 08:12:59 schreef mel:
[...]
Dat krijg je nou met die mobieltjes >:)

Tja allemaal flinke stoorzenders, life sucks and then you die :-) :-)

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ik heb wel eens vernomen dat het de netwerken op de grond zijn die slecht tegen 300+ roamende mobieltjes met 300+km/u kunnen.

Ja, zoiets herinner ik me vaag vanop een forum van prive-piloten, maar ook mijn memorie gaat er flink op achteruit.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 28 april 2019 00:55:25 schreef kris van damme:
Fet, de wifi dienst aan boord bestaat bij sommige maatschappijen al jaren.

Ja, in 2010 was dat zelfs al een onderdeel van de plot in een aflevering van een kinderserie. Ze schrijven een toneelstuk samen met hun klasgenoten 'op de grond'. Een is er verbaasd:

- Zit je in een vliegtuig? Hebben ze daar dan wifi?
- Nee, ik heb een heel lang verlengsnoer uit het raampje hangen.
- Nuh-uh, dat kan niet. De raampjes kunnen niet open.

Maar ik vond de beschildering van het vliegtuig (openingspost) wel leuk.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 28 april 2019 16:05:34 schreef big_fat_mama:
[...]

Ja, zoiets herinner ik me vaag vanop een forum van prive-piloten, maar ook mijn memorie gaat er flink op achteruit.

Als je zo hoog zendt met een mobiel straal je een heleboel masten tegelijk aan, en leg je dus onnodig veel beslag op de capaciteit van het systeem.

Vroeger was het verboden met een mobieltje vanuit een (sport)vliegtuig te bellen. We hebben het toch gedaan ivm live radio-verslag.

RAAF12

Golden Member

En als je dan later terug kijkt op de tijdlijn van Google Maps 'denkt' ie dat je op plaatsen bent geweest waar je niet bent geweest. Dat had ik na de beklimming van de rots van Calpe, 332m hoog. De phone hopt dan steeds naar een sterkere zendmast. Wel komisch om te zien in Maps.

Op 26 april 2019 23:40:17 schreef big_fat_mama:
[...]

Wat mot jij ook uit het raam willen kijken? Daar komt niks dan ellende van, snappie toch ook wel? Kijk op je scherm, tokkel op je klawier, daar word je toch voor betaald?
(voor de rest gaat het me best goed hoor, dankjewel)

Als ik als Belg uit het raam sta te kijken dan is dat als het aan het donderen en bliksemen is. Want dan denk ik dat ze een pasfoto maken mij maken zijn haha.

Ik heb onlangs nog gehoord dat een mobiele telefoon wel mag gebruikt worden aan boord tijdens het vliegen (niet tijdens opstijgen en landing als ik goed heb ?) maar dan je dan je telefoon in " vliegtuig stand " moeten zetten géén idee wat dat juist is ? (want ik heb géén mobiele telefoon en heb nog maar 2 x gevlogen)

Wat er wel verteld werd is dat er kans op storing op de apparatuur aan boord zou kunnen ontstaan en dan is het gevaar natuurlijk , misschien dat die vliegtuig stand daar voor bedoeld is ? (die staat op men laptop vandaar)

Ja vliegtuigen in het Gents dialect zeggen ze " kijk ne twee dekker " alleen kan ik het niet in het dialect schrijven.

Op 28 april 2019 16:54:55 schreef Frederick E. Terman:
[...]Ja, in 2010 was dat zelfs al een onderdeel van de plot in een aflevering van een kinderserie. Ze schrijven een toneelstuk samen met hun klasgenoten 'op de grond'. Een is er verbaasd:

- Zit je in een vliegtuig? Hebben ze daar dan wifi?
- Nee, ik heb een heel lang verlengsnoer uit het raampje hangen.
- Nuh-uh, dat kan niet. De raampjes kunnen niet open.

[bijlage]
Maar ik vond de beschildering van het vliegtuig (openingspost) wel leuk.

Zo hebben wij de Belgen een nieuw type heli uitgevonden met elctto motor alléén moeten we nog één enkel groot probleem oplossen. Namelijk het verleng snoer hihi.