Jura Impressa F90 - valt langzaamuit

Ik heb hier een Jura Impressa F90 die bij inschakelen wat groene lijntjes in het scherm laat zien en vervolgens langzaam weer uit gaat. Dit gebeurd nadat hij voor meerdere dagen op het net is aangesloten. Wanneer ik hem net aansluit werkt alles naar behoren.

Iemand tips?

Dank SMD. Staan niet bol maar dat wil niet alles zeggen denk ik. Gewoon maar allemaal vervangen?

Bol zegt niets over kwaliteit. Maar verwarm alle elco's eens met een fohn en kijk of proces om aan te schakelen versnelt.

Helaas geen effect. Lange tijd de print met een gewone föhn verwarmt. Ik las iets over ontstorings filter wat defect kan zijn. Heb jij daar ervaring mee SMD? Zie bijgaande foto.

Op 5 mei 2019 15:40:56 schreef RvH:
Helaas geen effect. Lange tijd de print met een gewone föhn verwarmt. Ik las iets over ontstorings filter wat defect kan zijn. Heb jij daar ervaring mee SMD? Zie bijgaande foto.

Die zijn onderbroken > apparaat doet geheel niets
Of geeft sluiting > zekering defect.

langzaam uit duid op iets dat warm wordt denk ik.

Filter geloof ik ook niet, maar er kan weliets wezen met processorof oscillator OID. Fohnen en afkoelen is traceren van probleem. Anders paar dagen aanlaten en met koudspray terug traceren.

Ik heb bij sommige voedingsprinten van Jura ook wel eens gehoord over een slechte reeks gelijkrichtdioden. Dus zo'n setje van vier bij elkaar. Die dan soms roet in het eten gooien en geen goede gelijkspanning meer maken...