Zo dan, ik ben duidelijk een interessant topic gestart!
Bedankt voor alle input, ik heb hier zeer zeker wat aan.
Ik moet me even verontschuldigen over de gebruikte draden, ik heb dezelfde dikte gepakt als de draden die nu uit de motor komen, dus ik denk dat dit idd al 6mm2 is.
Overigens gaat de motor nooit het maximaal vermogen geven, aangezien een scootmobiel vele malen harder gaan dan ooit de bedoeling is met deze bolderkar.
Op 5 mei 2019 23:08:52 schreef ohm pi:
[...]Denk niet dat pappa met 18km/h zijn pukkie voort trekt. Zal eerder 4 à 5km/h zijn.
Idd, zoals al gemeld, de kar hoeft echt geen 18km/u te gaan rijden, dan ren ik dadelijk achter mijn dochter aan(theorie natuurlijk, we lopen steeds voor de kar, het dient slechts een hulpmotor te zijn).
De maximale snelheid is al ruim voldoende bij zo'n 4-5 km/u en dat wil ik dus regelen met de controller. Dat de controller niet de juiste is, is me intussen wel duidelijk. Maar wat voor een controller moet ik nu dan precies hebben? Ik lees dat de meeste controllers van +/- 1000Watt allemaal 24, 36 of 48V zijn. Betekent dit dat ik sowieso 24V nodig heb om de controller goed te laten functioneren, of werkt een controller van 24V ook gewoon op 12V?
En ja, de accu lag nog in de schuur, dit is begonnen en hoop ik ook te eindigen als een hobby-project. als ik tractie accu's moet gaan aanschaffen met wat vermogen en alle voorgestelde onderdelen wordt het wel een heel duur project. Dat de controller niet de juiste is, is me intussen wel duidelijk.
Ik probeer dus te werken met de onderdelen die ik heb. Een complete aandrijvind van een scootmobiel twv 300 euro is dus niet de gewenste oplossing, het moet leuk blijven, hè? En 6km lopen gaat hem nooit worden, we hebben het hier meer om een rondje in de wijk.
Op 5 mei 2019 22:52:05 schreef maus0611:
Probeer de motor eens aan te sturen met 2 20ah accu's in serie met een flink zware PWM controller, en voor de veiligheid 2 relais (100a?) in serie.
Maak een vergrendelende stopknop ergens op een bereikbare plaats, en zorg dat de relais spanning hierdoorheen loopt. Nogmaals als die PWM controller door zou slaan (chinese meuk) draait die motor overal doorheen.
De beveiliging zit er al in, bij het indrukken van een noodknop op de stang, valt alles uit.