I2C: 1K5 ok?

Beste CO'ers,

Ik wou graag met mijn KVM switch van raspberry ZERO 1 naar raspberry ZERO 2 I2C'en.

Beide 3.3V !

Nu is de vraag wat van waarde pull-up weerstand ik moet gebruiken op de I2C bus?

Ik heb nog 2x 1K5 liggen. Is dit een werkende waarde?

Groet, Wouter van Wegen

Voordat ik mijn I2C poort opblaas. Dat zou toch zonde zijn van deze internet bestelling.

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op donderdag 9 mei 2019 10:25:42 (14%)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Arco

Special Member

Hangt van speed (mode) af...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

:-) Speed mode? Ik moet alleen wat strings stuffen.

Toch maar 1K5 pakken? Of moet ik volgens tabel echt onder de 1k gaan zitten?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Arco

Special Member

1k...2k2 is meestal voor standaard en fast mode prima bij 3.3volt en korte bus/lage belasting.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Raspberfy heeft toch 1,8k internal pullups? Of de zero weer niet?

Meer bijzetten betekent dat je onder het minimum duikt als je de internals aan hebt staan

Arco

Special Member

Pull-down in standard/fast mode is max. 3mA, in fast mode plus en hi-speed 20mA...
Exacte waarde hangt veel van lengte en capaciteit van de bus af en wat er allemaal aan hangt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Even concreet dan maar: die 1k5 is een prima waarde en volstaat in de meeste gevallen prima. Check even over er op de RPi zelf al een setje zit, want bij de "gewone" RPi is dat zo.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Proberen..... exacte waarde is van zoveel factoren afhankelijk. En voor één stuks is proberen makkelijker.

ik gok op dat het wel zal werken.

Gaat gewoon werken, de waarde van de PUR is afhankelijk van de buscapaciteit. Gewoon ff kijken met een scoop hoe je opgaande flanken zijn.

This is the world we know best, the world of madness
Arco

Special Member

de waarde van de PUR is afhankelijk van de buscapaciteit.

En van de voedingsspanning en mode...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com