Philips 37PFL7605h/12 error code 3 / Q552.1ELA chassis

Hallo allemaal,
ik heb hier bovenstaand toestel dat niet op wil starten.
Bij het aanzetten van het toestel( aan/uit schakelaar op aan )
heb ik mijn 3,3V stby spanning.
Ik krijg echter geen retour van het SSB als ik met de afstandbediening het toestel wil opstarten.
Een vraagje...ik vermoed dat ik de PSU ook zo moet kunnen opstarten..
Ik aard de pin van de connector standby ( net naast mijn stby pin ),
maar de 12V uit de voeding meet ik niet.
Klopt mijn redenering niet?
Of is deze voeding (LG-P973A ) zo niet op te starten...
Dank bij voorbaat, ik hoop weer wat bij te leren

Vaak is er een diode op voeding die sluiting heeft. Error 3 is een missende 12V IDD

ik heb al de dioden nagemeten, lijkt allemaal ok...
Misschien heeft iemand weet waar ik een schema van de psu zou kunnen vinden????
Of een tip om me verder op weg te helpen..
Alvast bedankt smd om te reageren

Probeer electrotanya en zoek op chassis nummer. Indien er geen schema's inzitten ( wat ik wel vermoed) is het een inkoop voeding van ander merk. Meet eens op voedingslijnen op het moment dat je de TV stekker in stopcontact drukt en meet even door of je veranderingen ziet. In de doc zijn de voedingslijnen wel beschreven en daarnaast ook welke de standby/ on lijn is. soms staat het ook op de print. Ga geen doc opzoeken want daar is het te groot voor hier te plaatsen.

maartenbakker

Golden Member

De voeding is van LGIT. Soms waren daar schema's van dacht ik, maar niet altijd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

het is inderdaad een LGIT voeding zoals Maarten aanhaalt.
Ik ga het eens nader bekijken en bestuderen, heb wel ongeveer een vermoeden hoe de voeding functioneert.
Ga ook proberen of ik het type ic dat de fets aanstuurt kan aflezen en dan eens op zoek gaan naar data van het ic.
hou jullie op de hoogte ven het resultaat.
Het hoeft echter niemand te weerhouden om een antwoord te plaatsen,iemand met ervaring omtrent zulke voedingen en of het toestel.
fijne avond allen

Hallo, het is een FAN7621B ic dat de fets aanstuurt.
Heb de FAN7621 liggen...erin geplaatst, maar de psu werkt nog niet.
Als ik de standby lijn laag maak krijg ik 18V op het ic en verder kan ik het niet checken(heb geen werkende scoop)
Ik krijg dus geen 12V secundair...is er nog wat waar ik rekening moet mee houden??
Mijn fets meten niet kort...kan het zijn dat een kant open ligt?
De fets zelf heb ik nog niet vervangen.

ik vermoed secundair een sluiting of IC mist nog een voorwaarde om te starten.Een scope zou wel makkelijk wezen.

Ik vermoed dat het ic niet goed aangestuurd wordt.
4 bestanden bijgevoegd i.v.m.het ic
de spanning die ik meet op pin 6 ( con ) van het ic = 0V,terwijl die volgens de uitleg en op het schema te zien minimum 0,6V dient te zijn.
Ik meet echter geen defecte componenten aan die ingang ( pin 6 )van het ic.
op de psu is de schakeling natuurlijk een beetje complexer..
Iemand ....
Bedankt SMD voor je steun en betrokkenheid in dit gegeven.

Kan je die 0,6V niet terug traceren??

Voorlopig niet...
'k zal me er nog eens terug moeten aan begeven, met nieuwe moed..
Want meten is weten hé..