Graag wil ik hier de volgende vraag neerleggen. Ik hoop dat iemand me hiermee op weg kan helpen...
Ik gebruik sinds kort een 7805 (omgeven door de aanbevolen weerstandjes) in mijn oldtimer (1969 Dodge Charger) ter aansturing van mijn dash meters. Origineel gaat dat met een voltage limiter die dmv een bimetaaltje ongeveer 5 volt doorgeeft (erg onnauwkeurig).
De geplaatste 7805 levert keurig en steady 4.95 volt als de auto uitstaat en als hij stationair loopt. Echter tijdens het rijden valt dit na een paar km terug naar 3.95 volt en zelfs nog minder als er echt flink op toeren gereden wordt.
De 7805 zit in een heatsink en wordt niet te heet. Kan mijn vinger er ten aller tijden nog opleggen.
De voltmeter in de auto geeft steady 14 volt aan tijdens het rijden en al zou dit fluctueren zouden de weerstandjes dit verschil op moeten vangen...
Ik snap dit niet...
Met vriendelijke groet
Jeroen.