flexklok

wie kan mij helpen

op de beurs een flexklok gehaald werkte prima
tot nu ik heb de batterij los gehad
en bij opnieuw aansluiten werkt het niet meer

alleen een looplichtje dat rond draait als je a of b aanraakt.

zelftest wordt niet hellemaal afgerond
geen 9 leds op het einde.

wat moet ik doen?

Wat is een flexklok? Plaats wat foto's van de print, doos, typenummer, linkje etc.

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

https://fhi.nl/app/uploads/sites/54/2019/05/Functies-FlexKlok-V1-1.pdf

Het gaat om de "gadget" van de E&A beurs van afgelopen week.

Bij mij precies hetzelfde probleem. Het ding doet het niet, in de zin dat hij alleen maar een looplichtje wil doen (met beide "ringen" tegelijk).
Vriend van mij eveneens hetzelfde probleem.

Ik denk dat er bij het programmeren iets niet goed is gedaan.

edit: uitgebreidere handleiding gevonden.

Als de accu van de FlexKlok aangesloten wordt zal deze starten in de zelftestapplicatie. In deze applicatie zal de FlexKlok zijn eigen functies testen.

LET OP: Nadat de functies getest zijn moet de klok eenmalig via de USB-C aansluiting gevoed worden om alle functies vrij te geven, dit mag via een adapter maar ook via de PC.

Het lijkt bijna te achterlijk voor woorden, maar zou het dan zo zijn dat je elke keer als de accu er af is geweest het ding eerst op een USB-C kabel aan moet sluiten?

Ik kan het niet testen, ik heb geen USB-C kabel en hij werd niet bijgeleverd.

If you want to succeed, double your failure rate.
High met Henk

Special Member

It's not a bug. It's a feature :)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Het zou kunnen. Maar dan zou ik verwachten dat hij in zelf-test modus gaat, en volgens de handleiding moeten er dan nadien 9 leds oplichten met de "testuitslag". En dat gebeurt ook niet.

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

Moet dat ding soms eerst de tijd synchroniseren/ophalen van de Pc?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mvdk

Golden Member

Het bedrijf heeft een website. En een emailadres. Ik zou ze spammen.

Zal toch simpel op te lossen zijn met het leggen van een draadje op de juiste plek? Dus daar waar de usb spanning komt te staan. Micro voor de gek houden bedoel ik.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ja ik dacht ook al even 5Vusb aan te leggen met de labvoeding. Maar ik weet niet of USB-C normaal ook nog wat communiceert, zelfs met een lader.

En anders maandag even in de telefoon klimmen ?

If you want to succeed, double your failure rate.

5V moet altijd kunnen. Immers, als jij je usb-c kabel in een willekeurige usb poort steekt mag je telefoon oid nooit stuk gaan. Als je wilt snelladen zul je moeten communiceren, maar dat speelt in dit geval niet. Er staat immers dat het geen PC hoeft te zijn maar ook een usb adapter.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Heeft iemand de PC applicatie al werkend?
Bij mij Windows7 in VirtualBoxVM op een mac krijg ik geen data binnen.

Gewoon op de mac met een serial verbinding krijg ik een comport op /dev/tty.usbmodem14201.
Als ik daar mee connect komt er een stream aan data binnen:
screen /dev/tty.usbmodem14201 9600

SV: 0.1.1
SV: 0.1.1
SV: 0.1.1
SV: 0.1.1
SV: 0.1.1
...

Maar ik heb geen idee welke commando's ik kan geven.

oh ja, ik had in Utrecht gelijk bij de Action een USB-C kabeltje gehaald voor €1.29, ik zag de bui al hangen. ;)

Op 17 mei 2019 21:37:26 schreef flipflop:
5V moet altijd kunnen. Immers, als jij je usb-c kabel in een willekeurige usb poort steekt mag je telefoon oid nooit stuk gaan. Als je wilt snelladen zul je moeten communiceren, maar dat speelt in dit geval niet. Er staat immers dat het geen PC hoeft te zijn maar ook een usb adapter.

Er kan wel 5V op, maar het kan nog steeds zijn dat de firmware checkt of er enige signalering is. Dat kan een adapter ook doen.

Anyways, als ik 5Vusb aansluit op de labvoeding dan komt hij wat verder (de zelftest wordt nu wél gestart) maar blijft hij vervolgens hangen op test 9 (USB communicatie). Beetje vreemd dat je het ding dus per se eerst op een PC aan moet sluiten, en uit de handleiding blijkt dat ook niet echt.

Volgens mij is dat ook precies wat er eigenlijk in de laatste "stap" op de beurs gedaan werd: het eenmalig aan de PC aansluiten om "vrij te geven". Maar dat was dan weinig waard als het weer ongedaan wordt gemaakt als je de batterij er af haalt. Je zou toch hopen dat ze die actie in NVM opslaan?! Kennelijk niet.

Ze hadden er zeker niet bij stilgestaan dat al die techneuten denken "ik haal die lithium-accu even los als ik het ding in de tas gooi" (of de keukenla, als je hem zoals ik als kookwekker in wilde gaan zetten).

Die capacitieve toetsen doen het ook niet best overigens. Het lang inhouden is daardoor erg moeilijk (blijft niet constant detecteren). En als ik A aanraak ziet hij soms ook onterecht B erbij.

If you want to succeed, double your failure rate.