Surrealistisch goedkope Hantek oscilloscoop?

https://www.ebay.com/itm/Hantek-DSO5102P-Digital-Storage-Oscilloscope-…

Is dit echt mogelijk, een oscilloscoop voor $20,-?

Ik heb er een besteld en volgens track & trace is er daadwerkelijk een pakje op weg naar mij (Noorwegen).

Geen garantie dat dit ook in NL lukt.

vergeten

Golden Member

Als het "te mooi is om waar te zijn" dan is het dat meestal ook!
In het ergste geval ben je gewoon geld kwijt, en dat is voor dit bedrag te overzien.
Als ik je link gebruik staat er nu (20-5-2019) ENDED.

Lijkt zeker wel een (eenmalig)koopje.
Eronder staat dat hij ergens anders dit kost:

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
flash2b

Special Member

Als hij aankomt dan heb je een super koopje. Hij is USD 280 doorgaans.

Eerste regel is wel raar:
"Condition: Due to the high amount of scam going on eBay, we might sometimes open the box to take pictures of its content before shipping."

High met Henk

Special Member

2 opties:

1. SCAM, maar das beetje raar, want ozu de listing langer open blijven staan

2. Verkoper heeft tikvout gemaakt en is onopgemerkt gebleven tot de bestelling(en) binnenkwamen en nu zijn verlies gepakt en meteen de listing beeindigd.

Hoop voor je op 2. Heb je mooi koopje aan.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
fred101

Golden Member

Of ze zijn nu op. Ik heb ooit in mijn vorige werk een bestelling gekregen waar ze ipv 25 dingen van 100 euro/stuk, er 100 leverde maar ze voor 25 euro/stuk factureerde. Ik heb dat gemeld met de mededeling dat ik dat maar 1x doe. Maar dat heb ik nog 2x moeten doen (iedere keer als ze een herinnering voor de factuur stuurde) voordat ze het corrigeerde.

Misschien hier ook. Het magazijn weet niet wat er gefactureerd wordt, de administratie weet misschien niet wat het is en hoort te kosten. Dan is het zo uitverkocht.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Ik denk dat je weinig te verwachten hebt, lijkt me typische een 'geld ophalen en wegwezen' actie... ;)
Misschien dat ze zo'n cheapo scoopje als op de bovenstaande foto sturen. (DSO138)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Spannend, ik zal jullie informeren over het resultaat.

Sowieso moet Paypal voor de kosten opdraaien als het een scam blijkt te zijn.

En ik ben niet de enige gedupeerde in dat geval, dus zouden ze massaal negatieve feedback krijgen.

Op 20 mei 2019 13:59:11 schreef fred101:
Ik heb dat gemeld met de mededeling dat ik dat maar 1x doe. Maar dat heb ik nog 2x moeten doen (iedere keer als ze een herinnering voor de factuur stuurde) voordat ze het corrigeerde.

Waarom? De eerste keer melden is wel zo netjes, daarna zou ik gewoon de factuur betaald hebben, ze hebben hun kans gehad.

@TS: misschien krijg je iets, misschien niet, maar de kans lijkt me vrij groot dat je over de normale prijs BTW en invoerrechten mag betalen (aangenomen dat het van buiten de EU komt). Alsnog wel een koopje, natuurlijk.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ik heb ook een keer zoiets gehad. Ze sturen een pakje nAar jou land. Na verloop van tijd klaag jij dat het niet is aangekomen, maar het goedkope ding van iem anders is gewoon afgeleverd. Jij opent een disluut en dat wordt binnen 5 min afgehandeld: afgewezen, je hebt het wel ontvangen.

Postnl laat je niet tracken als je de postcode niet weet. Maar ik heb de werkelijke postcode weten los te peuteren. Ij de klantenservice zodat ik kon aantonen: afgeleverd: ja maar niet bij mij. Ik heb mijn geld teruggekregen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

In Noorwegen is het systeem redelijk waterdicht en transparant. Het moet wel een geniale kronkel zijn om zoiets hier te laten lukken.

Volgens de tracking info heeft het "pakket" gisteren China verlaten.

To be continued...

Henry S.

Moderator

De beoordelingen laten alle opties open:

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Helaas, een scam.

Er is een zending met mijn sporingsummer in Oslo afgeleverd.

Dus reclameren bij eBay/PayPal.

Ik heb veel waanzinnig goedkope spullen op eBay gevonden, maar dit zou de buiten-klasse geweest zijn...

Edit 10-06 's avonds:

Kreeg bericht van PayPal en krijg geld terug.

[Bericht gewijzigd door ronw op maandag 10 juni 2019 23:54:06 (14%)