Waar vind ik een simpel relais?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ik kijk even hoe ik dat aanpas.

Dat is dan netjes gebeurd, nu zie ik het er wel staan.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 20 mei 2019 19:03:56 schreef big_fat_mama:
Dan toch enkel in het noordelijke deel... Maar niet alle Ollanders beseffen dat er ook nog Franstaligen zijn in BE, natuurlijk.

heeft voor een keer niets met Franstalig België te maken... (daar is het contacteur). Werelwijd is de benaming voor relais met spoel op het net en zware contacten contactor het meest gangbare. Heb niets tegen magneetschakelaar, maar contactor levert veel meer bruikbare hits op, en we willen TS zo goed mogelijk helpen :-)
Heb hier toevallig een Japans exemplaar op mijn bureau staan:

Arco

Special Member

Zou ook best kunnen, hoor...
Ik heb alleen al heel wat met electromonteurs samengewerkt, en nog nooit de term contactor gehoord (alleen magneetschakelaar of (hulp)relais)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Anoniem

Bedankt voor alle reacties. ik kan alleen soms niet reageren. Ziggo is hier met "updaten" bezig en alles, ook televisie, ligt continu plat. Bij televisie is de kans groot dat dat, "platliggen", ook na de update zo blijft. Lekker, geen televisie meer. Tot zover even een stukje OT.

Ik ga alles doorlezen reageer waar nodig.

Anoniem

Op 20 mei 2019 18:31:53 schreef adval40:
ik heb verschillende van die relais liggen je hebt alleen geen emailadres staan

adval40

We hebben contact gehad, maar het is een 10A relais. De 2 wisselcontacten moeten dan parallel gezet worden, maar dat is niet wat ik zoek. Ik ben te veel leek om het op deze manier te doen. Ik zoek 1 x 16A relais/magneetschakelaar/contactor.

Arco

Special Member

De genoemde Finder 66.82 kan dat fluitend aan... ;)
Is er met DC en AC spoelen (ook 230v)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Anoniem

Op 21 mei 2019 14:23:11 schreef Arco:
De genoemde Finder 66.82 kan dat fluitend aan... ;)
Is er met DC en AC spoelen (ook 230v)

Heb je gelijk in. Dat zou deze zijn denk ik.

GJ_

Moderator

Op 21 mei 2019 14:17:54 schreef Wielrenner:..De 2 wisselcontacten moeten dan parallel gezet worden,...

Sowieso een heel slecht plan.

Anoniem

Op 21 mei 2019 15:50:24 schreef GJ_:
[...]Sowieso een heel slecht plan.

Ik als leek voelde me er in elk geval niet prettig bij. Ik heb er met 4 wisselcontacten 7A en zou er dan 3 parallel kunnen zetten, maar ook dat wil ik niet.

Arco

Special Member

Nadeel van parallelschakelen is dat er altijd 1 kontakt als eerste maakt, en eentje die als laatste verbreekt.
(dat kontakt krijgt de complete stroom voor zijn kiezen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
GJ_

Moderator

Op 21 mei 2019 16:02:34 schreef Arco:
Nadeel van parallelschakelen is...

Precies. Samen zijn ze wel geschikt voor die stroom maar de bedoeling van een relais is dat je van tijd tot tijd schakelt natuurlijk, en daar gaat het mis.

Dat Finder relais is trouwens een goede en goedkope. En lekker compact.

Anoniem

Maar dan wordt het dit relais. Is heel wat goedkoper ;-).

Arco

Special Member

Zou leuk zijn als je in Duitsland woont. (Voelkner levert niet naar Nederland)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Anoniem

Ik woon er niet, maar heb er wel een huis. Laat alles bij mijn buurman leveren. Is net een postdepot als wij er naartoe gaan ;-)

Anoniem

Zojuist heb ik er 3 besteld. Kan er altijd nog eentje meer gebruiken. En zo valt de prijs per stuk nog wel mee.