Canon TS 5050 Wifi printer

Hallo ! Ik heb anderhalf jaar geleden deze nieuwe Canon printer gekocht bij de inmiddels failliete Mycom omdat ik perse draadloos met wifi wou kunnen printen , nou mooi niet dus...
Alles gedaan inmiddels onder andere op afstand de zaak in werking gezet , heeft het 3 dagen gedaan ondanks de kosten die er aan verbonden waren.
Een IT student heeft het tot de verbazingwekkende 2 weken gebracht !
Heeft het zin om een nieuwe van hetzelfde merk als mijn laptop te kopen (HP)
of lukt het nooit meer ?
Wat denken jullie er van ?

maartenbakker

Golden Member

Als je niet weet waar het probleem aan lag of hoe het te verhelpen, is het beste advies om goede vriendjes te worden op tweakers.net. Ik heb met beide merken goede en slechte ervaringen, maar als de oorzaak buiten de printer lag, is het een ieders gok hoe het zal gaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

De Canon van mijn ouders had het laatst begeven en die vervangen door een HP. Wat een ramp die software zeg :-( Het blijft wel werken als het eenmaal werkt maar een hele middag bezig geweest. Het moet allemaal via een app uit de Windows store, geen losse drivers meer en als je verkeerd klikt of registreert zit je aan de "Inktservice" vast :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Mijn Canon wilde laatst ook niet meer werken via WiFi.

Wat uiteindelijk hielp was 'WiFi' een keer uitzetten en aanzetten via de instellingen van de printer, die via het display op het apparaat beschikbaar waren.

Dit lukte niet via de PC die bedraad werd verbonden met de printer, maar moest echt op het apparaat zelf.

Wie weet helpt jou dit bij oplossen probleem bij je eigen printer...

Hensz

Golden Member

Ik kan/wil je wel helpen, maar dan moet je a. in de buurt wonen en b. een emailadres hebben. Geen van beiden staan in je profiel.

Don't Panic!

De printer moet eenmalig goed ingesteld worden via een kabeltje, daarna weet hij het netwerk en zou alles goed moeten gaan.

Het probleem kan net zo goed in je router of huidige laptop zitten, ik verdenk die printer niet zo snel, of hij moet echt stuk zijn, maar dan krijg je wel een foutmelding te zien.