email en plaatsnaam

Lambiek

Special Member

Op 27 mei 2019 12:54:49 schreef Arco:
En zoals gezegd meer logische omschrijving/werking: email aan = vinkje aan. (vinkje uit = email aan zoals nu is onlogisch)

Ik vind het toch wel meevallen, zoals het er nu staat is ook logisch. :)

Verberg e-mailadres voor anderen "met vinkje aan"

Niets onduidelijks aan toch. :)

Maar het kan beide, maakt mij niet uit.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Arco

Special Member

Het klopt ook wel, maar ik vind het niet intuitief.
Is net zoiets om bij een lichtschakelaar te zetten: "zet de schakelaar op aan om het licht uit te doen..." ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voor userinterfaces en communicatie is het prettig om dingen positief te brengen: Zo min mogelijk negaties.

Zoals het er nu staat, lijkt het alsof het in de begindagen altijd getoond werd en er een feature bij kwam: "verberg m'n email adres".
Dan stond het voorheen uit voor iedereen (want het was er niet) en kan je het nieuwe feature voor iedereen activeren.

Maar dus:

code:

 [.] toon email adres aan andere ingelogde CO-gebruikers

is dus een betere formulering.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Op 27 mei 2019 13:46:29 schreef Arco:
Het klopt ook wel, maar ik vind het niet intuitief.
Is net zoiets om bij een lichtschakelaar te zetten: "zet de schakelaar op aan om het licht uit te doen..." ;)

Klinkt een beetje als windows: druk op start om de computer uit te zetten... :+

Ik ga met @rew mee: geen onnodige negaties.
Wat niet wegneemt dat de door hem geschetste historie best kan kloppen...
Ik weet dat je gelooft te hebben begrepen wat ik zei maar ik twijfel of je beseft dat wat je hebt gehoord niet is wat ik bedoelde.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
RAAF12

Golden Member

Jeroen reageert niet. Die zou het moeten implementeren....
Ik ga weer even lekker lummelen

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op maandag 27 mei 2019 15:33:40 (28%)

Jeroen

Moderator

Op 27 mei 2019 14:19:45 schreef rew:
Zoals het er nu staat, lijkt het alsof het in de begindagen altijd getoond werd en er een feature bij kwam: "verberg m'n email adres".
Dan stond het voorheen uit voor iedereen (want het was er niet) en kan je het nieuwe feature voor iedereen activeren.

Klopt precies :). Het lijkt mij inderdaad beter de formulering om te draaien en er duidelijker bij te zetten wat het doet.

Tidak Ada

Golden Member

Je kunt toch ook in het topic vragen om iemand zijn mail als het nodig is. "Stuur mij een mailtje, mijn adres staat in mijn profiel"
Dan kan de persoon zelf kiezen waar zijn belang of privacy begint of eindigt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 27 mei 2019 14:50:22 schreef RAAF12:
Jeroen reageert niet. Die zou het moeten implementeren....

Hij heeft het druk en bemoeit zich niet zo vaak met CO. En het is helemaal geen foute strategie om (in tijdnood) even af te wachten of er misschien een goed voorstel uitrolt (of zeer onwaarschijnlijk: consensus... :-) ).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Schiet me net te binnen dat het publiceren van de regio inplaats van de woonplaats een oplossing is. Het geeft een globaal inzicht, maar geen circumscripte locatie. Wel geeft het inzicht of eventuele fysieke hulp mogelijk is.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Wat is er nu weer tegen woonplaats? Bang dat de NSA erachter komt waar je woont?... :) (dat doen ze toch wel)
Met regio krijg je van die vage omschrijvingen als 'ten noorden van de evenaar'...

Lijkt wel of het over een website van een geheim verboden genootschap gaat i.p.v. electronica...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
GJ_

Moderator

Op 28 mei 2019 09:02:59 schreef Arco: Wat is er nu weer tegen woonplaats?

Ik denk niks. Maar het is niet aan jou of mij om dat voor een ander te bepalen.

Op 27 mei 2019 14:19:45 schreef rew:
Maar dus:

code:

 [.] toon email adres aan andere ingelogde CO-gebruikers

is dus een betere formulering.

Volledig mee eens.

Tidak Ada

Golden Member

Toch wel, zeker als je je eigen naam gebruikt. Er zijn immers nog andere 'lurkers' die CO volgen. Daar kunnen mogelijk ook kwaadwillenden onder zijn.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Ik zou niet weten wat een 'kwaadwillende' kan beginnen met de informatie dat iemand bijv. in Amsterdam woont...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
LetterHenk

Golden Member

Dat is mooi, maar jij bent dan ook geen kwaadwillende :)
Zie een woonplaats maar als een puzzelstukje.

Action expresses priorities LH
Lambiek

Special Member

Op 28 mei 2019 12:07:30 schreef Arco:
Ik zou niet weten wat een 'kwaadwillende' kan beginnen met de informatie dat iemand bijv. in Amsterdam woont...

Nou dat moet je niet zeggen, als jou volledige naam in je profiel staat wordt het al een stuk minder moeilijk. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Arco

Special Member

Ik ben van nature gelukkig geen doemdenker...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Ik ook niet, zal me allemaal een worst zijn. Maar we zijn nu eenmaal niet allemaal het zelfde. :) En je weet niet wat anderen voor ervaringen hebben in deze.

Ik kan me in sommige gevallen voorstellen dat het vertrouwen in de mensheid minder wordt. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
GJ_

Moderator

Op 28 mei 2019 12:28:57 schreef Arco:
Ik ben van nature gelukkig geen doemdenker...

De meesten niet. Ik ook niet. Ik moet per slot van rekening mijn NAW gegevens en mijn BSN met de hele wereld delen.
Maar het puzzelstukje van LetterHenk is wel de spijker op de kop.

Tidak Ada

Golden Member

Helaas wat slechte ervaringen in mijn omgeving meegemaakt.
Ze vroegen hier op het postagentschap ook al om mijn BSN bij het ophalen van een pakje. Mooi niet!
Probeerden ze bij Bo-Rent ook eens.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Lambiek

Special Member

BSN is burgerservicenummer. Hebben ze dat niet in België?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Niet onder die naam. Komt misschien overeen met wat we hier het Rijksregisternummer noemen, dat staat bv. op de identiteitskaart. Het begint met de geboortedatum omgekeerd, bv 621333 voor iemand die geboren is op de 33ste dag van de 13de maand van het jaar 1963 :) met nog drie cijfers erachteraan en dan nog eens een modulo-97 check in twee cijfers.
Dat rijksregisternummer is onze sleutel tot al wat te maken heeft met de Rijksmaatschappelijke Zekerheid, het geheel van ziekteverzekering, kindergeld, pensioen en wat nog al niet.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 28 mei 2019 15:00:08 schreef Tidak Ada:
Ze vroegen hier op het postagentschap ook al om mijn BSN bij het ophalen van een pakje. Mooi niet!
Probeerden ze bij Bo-Rent ook eens.

BSN hoef je alleen maar prijs te geven bij overheidsinstanties, b.v. bij de belastingdienst of als je een paspoort aanvraagt. Commerciële bedrijven mogen er helemaal niks mee en hoeven het dus ook niet te weten.

Arco

Special Member

Bij ZZP'ers is het BSN gelijk aan het BTW nummer, dus iedereen weet 't toch al dan... :(
(belastingdienst is erop aangesproken dat het zo niet mag en gaat 't veranderen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Op 28 mei 2019 12:07:30 schreef Arco:
Ik zou niet weten wat een 'kwaadwillende' kan beginnen met de informatie dat iemand bijv. in Amsterdam woont...

Er zijn nog andere bronnen. Laatst liet hier iemand zijn GPS huispositie liet zien.Ergens afgelegen op het platteland. Ik weet niet meer wie het was maar ik zou degene aanraden het snel te verwijderen...
Overigens heeft de Opera browser tegenwoordig een free VPN onboard. Werkt prima op Win, Android ect.