zeroplus lap-c 16032

trix

Golden Member

goedendag,

ik heb een logic analyzer gekocht om wat simpele dingen te controleren.
en wel de: zeroplus lap-c 16032.
het is bekend dat de bijbehorende software een beetje een "draak" is.
ik wil gewoon de puls lengte weten, lijkt mij niet te veel gevraagd.

ik heb een pulse generator aangesloten op lijn A2 (en een scoop om te checken). die pulse generator laat ik een blokgolf maken van 36 kHz.
en die lees ik met de LA in.

hoe kan ik nu de lengte v/d puls bepalen in b.v. millisec. ?

alvast mijn dank.

[Bericht gewijzigd door trix op vrijdag 31 mei 2019 17:11:19 (96%)

eigenwijs = ook wijs

Hoi,

Je hebt een knop met een huisje op, als je daar op het pijltje naar beneden druk kan je makkelijk de tijden opzetten (time display).

nonkel dw

En een stukje inzoomen, dan gaat hij tussen de flanken in de tijd weergeven. Als er te weinig ruimte is, doet hij dat niet.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
trix

Golden Member

eigenwijs = ook wijs
buckfast_beekeeper

Golden Member

Een beetje wennen en dan is de soft absoluut geen draak. De meegeleverde decodeer software is handig bij debugging van bijvoorbeeld Rs232.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

En ook om te bepalen wat de pulslengtes zijn als je een WS2812 aan het aansturen bent, dat komt nogal nauw....

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
trix

Golden Member

hallo, ik heb eigenlijk een nieuwe vraag over de zeroplus lap-c 16032.
leek mij het best om dit draadje te verlengen.

is het mogelijk om ergens de spannings nivo's in te stellen die bepalen wat een "0" of een "1" is.
dus b.v.:
< 2V = een 0
> 3V = een 1

eigenwijs = ook wijs
Arco

Special Member

Is volgens mij alleen hardwarematig te veranderen. Levels liggen vast door de LVT16245B + weerstandsdelers aan de ingangen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dure frontends voor logic analysers hebben een referentie-niveau en een heel snelle opamp/comparator die daarmee vergelijkt. Dan zal je met een potmetertje of via een DAC dat niveau kunnen instellen....

Patenteerbaar (tot het moment dat ik op "posten" click) idee;
maak dan twee van die referentie-niveaus. Gebruik de ene voor de oneven en de andere voor de even kanalen. Als je wilt kan je dan een input aan twee opeenvolgende kanalen aansluiten en doordat je bijvoorbeeld als threshold niveaus 2.0 en 3.0V hebt ingesteld heb je 00 op die twee voor "een echte nul", 11 voor "een echte 1" en 01 voor: "zit er tussenin". Dan kan je met je logic analyser ineens ook de "niet goed gedefinieerde" niveaus herkennen!

Met een weerstandje naar het midden-niveau kan je zo ook "HI-Z" herkennen.

De TS vraagt namelijk naar TWEE reference niveaus, de standaard opstelling kan er hoogstens 1.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
trix

Golden Member

voorbeeld is versimpeld, het is een deel van een groter geheel.

ik ben wat aan het stoeien met een IR LED/receiver. als de receiver "licht" is word de output logisch 0, en bij "donker" logisch 1. op een gegeven moment was de receiver donker maar kwam er een output van b.v. 1V (niet 100% donker), en ik dacht.....ziet die LA dat nu als een 0 of niet,....en dan denk je verder....zou dat instelbaar zijn ? maar ik zag er geen opties voor, vandaar de vraag.

dank voor de reacties.

eigenwijs = ook wijs