afbeeldingen inlinken met UBB van dropbox

Dag CO-webmasters en co,

In dit topic over QPSK modulatie heb ik een hele reeks geëmbedde afbeeldingen ingesloten. Naar goede gewoonte, heb ik die op een externe server opgeslagen (in dit geval Dropbox, toch redelijk betrouwbaar).

Ik gebruik gewoon de UBB code zoals ze al hier een eeuwigheid werken, bijvoorbeeld:

code:

[url="https://www.dropbox.com/s/zzc0wm9zd84wwku/4k-startup-stabilized.png?dl=1"][img]https://www.dropbox.com/s/c8xdaqjsb89eyir/qpsk-2.png?dl=1[/img][/url]

Op deze PC (Windows 10, Chrome) zag de preview er goed uit. De post zelf zag er goed uit. In Microsoft Edge zag het er goed uit. Op een andere PC op een andere locatie ziet het er goed uit. In Chrome. In Edge. Alles zonder problemen.

Forum gebruiker Vergeten maakte me er in deze post op attent dat hij de plaatjes niet zag. Dus probeer ik het even op mijn iPhone. En verhip, daar zie ik de plaatjes ook niet.

Vreemder nog: sommige links zijn klikbaar op mijn iPhone 6. Sommige niet. UBB Code is hetzelfde. Server/locatie/enz. is ook hetzelfde. Groene links zijn klikbaar, de rode niet.

Chrome op iPhone even geprobeerd... die doet het dus wél...

En nog even een derde computer geprobeerd. Windows 10, Chrome. Werkt óók.

Is dus de conclusie: het werkt níet in Safari? Doe ik iets fout? Indien ja, wat? Indien niet, is er een bug in de site/Safari?

Hoe pak ik dit aan? Wat is het beste voor iedereen? Ik kan het alleen reproduceren op iPhone, maar waarschijnlijk is dat een groot stuk van het CO-publiek.

Dank voor het meedenken!
Bert

Suffering from wiseass oneliner blackout
Jeroen

Moderator

Dat sommige afbeeldingen wel aanklikbaar zijn en andere niet, is makkelijk te verklaren: om sommige afbeeldingen heb je geen [url] tag om de [img] tag gezet.

Als je de afbeelding URL van Dropbox direct opent zul je merken dat je browser de afbeelding wil downloaden i.p.v. dat ie 'm toont. Het zou kunnen zijn dat Safari daar niet mee kan omgaan. Het is in ieder geval een probleem tussen Dropbox en Safari, onze site kan dit niet oplossen.

Een alternatief is uiteraard de afbeeldingen rechtstreeks naar Circuits Online te uploaden, met de Upload knop onder het tekstvak.

bprosman

Golden Member

Een alternatief is uiteraard de afbeeldingen rechtstreeks naar Circuits Online te uploaden, met de Upload knop onder het tekstvak.

Sowieso de mooiste oplossing, heb je de afbeelding meteen op schaal en je topics blijven heel mocht de poster "vertrekken".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Bedankt voor je respons!

Op 31 mei 2019 18:45:07 schreef Jeroen:
Dat sommige afbeeldingen wel aanklikbaar zijn en andere niet, is makkelijk te verklaren: om sommige afbeeldingen heb je geen [url] tag om de [img] tag gezet.

Dat heb ik niet manueel gedaan, ik heb de "afbeelding invoegen" knop van de editor gebruikt. Voor sommigen heb ik een link naar de grote afbeeling gegeven, sommigen waren klein genoeg dat zulks niet nodig was.

Als je de afbeelding URL van Dropbox direct opent zul je merken dat je browser de afbeelding wil downloaden i.p.v. dat ie 'm toont. Het zou kunnen zijn dat Safari daar niet mee kan omgaan. Het is in ieder geval een probleem tussen Dropbox en Safari, onze site kan dit niet oplossen.

Aha, ok. Zelf gebruik ik Safari niet wegens geen Mac (behalve op iPhone).

Ik heb even de ?dl=1 op 0 gezet, maar dan werkt het helemaal niet meer.

Een alternatief is uiteraard de afbeeldingen rechtstreeks naar Circuits Online te uploaden, met de Upload knop onder het tekstvak.

Dat is natuurlijk makkelijker. Maar op deze site is er jarenlang een hard beleid gevoerd naar het minimalizeren van bandbreedte toe, en dat afbeeldingen altijd ergens anders opgeslagen moesten worden.

Suffering from wiseass oneliner blackout

Op 31 mei 2019 18:59:38 schreef bprosman:
[...]
Sowieso de mooiste oplossing, heb je de afbeelding meteen op schaal en je topics blijven heel mocht de poster "vertrekken".

Ja, zeker. Maar omdat zoals hierboven gezegd we hier sinds mensenheugenis op gewezen zijn dat dit niet wenselijk is, probeerde ik netjes extern aan opslag te doen :)

Suffering from wiseass oneliner blackout

Nou, da's toch al een paar jaar niet meer hoor :-)

@hieronder: ja die smile is top! En lege regels zijn onzin, dus die kunnen wel weg. Gewoon doortypen en waar je voorheen misschien de lege regel deed type je een <enter> zodat je een nieuwe paragraaf krijgt. Zo hoort het.

[Bericht gewijzigd door flipflop op vrijdag 31 mei 2019 21:56:24 (69%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Anoniem

Hmmm... de editor werkt toch anders sinds vandaag
Er is een 'smiley knop' bijgekomen en ik kan er wel 'lege regels' invoegen maar ze worden uiteindelijk niet meer gepost zoals voorheen wel het geval was

[Bericht gewijzigd door Anoniem op vrijdag 31 mei 2019 21:53:03 (11%)

Jeroen

Moderator

Op 31 mei 2019 20:49:06 schreef Bert_mc:
Dat heb ik niet manueel gedaan, ik heb de "afbeelding invoegen" knop van de editor gebruikt. Voor sommigen heb ik een link naar de grote afbeeling gegeven, sommigen waren klein genoeg dat zulks niet nodig was.

Dat klopt inderdaad, de "afbeelding invoegen" knop verplicht je een kleinere afbeelding op te geven als je een te grote hebt ingevoerd. Maar uiteraard als je geen link naar de grote afbeelding opgeeft, zal de afbeelding ook niet klikbaar zijn :).

Dat is natuurlijk makkelijker. Maar op deze site is er jarenlang een hard beleid gevoerd naar het minimalizeren van bandbreedte toe, en dat afbeeldingen altijd ergens anders opgeslagen moesten worden.

Dat beleid is inderdaad inmiddels al wat jaartjes afgeschaft met de functie om direct afbeeldingen in je post te uploaden.

Op 31 mei 2019 21:52:07 schreef anoniem015:
Hmmm... de editor werkt toch anders sinds vandaag
Er is een 'smiley knop' bijgekomen en ik kan er wel 'lege regels' invoegen maar ze worden uiteindelijk niet meer gepost zoals voorheen wel het geval was

Klopt, gisteren is een update van de berichten parser en een kleine update van de editor live gegaan :).

Toch heb ik vanochtend nog een lege regel in een bericht gezet. Nog een keer:

Ach, misschien toch zo gek nog niet.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein