E-Bay / AliExpress starthulp

bprosman

Golden Member

Iemand ervaring met de (kleine) E-Bay of AliExpress starthulpen ?
Zoveel keuze en er zal ook wel de nodige rommel tussen zitten.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Het idee is: "een forse 40C LIPO accu (uit de RC vliegwereld) met de nodige connectors". Op die manier kan een 3Ah accu dus 120A leveren: officieel niet genoeg om een auto te starten, in de praktijk werkt het vaak wel. Maar bij 120A start je hem dus in 90sec leeg. Wil de auto niet in 1x starten ben je zowiezo de lul. Dus: "oeps, lampje laten branden, accu leeg" dan helpt het wel, "auto gaat achteruit, wil lastig starten, ik heb de accu leeggestart", dan niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Dus: "oeps, lampje laten branden, accu leeg" dan helpt het wel

Daar is het ook voor, net als "deur heel de middag open laten staan met Radio aan".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

het hangt er dan ook wel vanaf welke auto het is.
mijn golf 1.6 diesel uit 1988, die start niet zomaar met 120A startstroom.
zelf een 360A benzine accu heeft het best moeilijk en de auto moet van de eerste slag aanslaan, of het is afgelopen. initieel heeft die auto een 100Ah 640A accu zitten

mijn dodge met 5.2 laag compressie V8 start zonder problemen op een 360A accutje van een kleine auto.

mijn cadillac 7.7 bigblock V8 destijds had 1000CCA nodig. zelf een 100Ah 900A startaccu van een dikke diesel ford camionette volstond niet om die V8 te starten

beter investeren in een stel GOEIE startkabels met voldoende koper in, en dan start je elke auto mbv een andere 'draaiende' auto

[Bericht gewijzigd door fcapri op maandag 3 juni 2019 12:17:36 (11%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
buckfast_beekeeper

Golden Member

Net het laatste wordt in de meest recente handleidingen afgeraden.

Deur laten open staan en radio aan batterij plat? 20 jaar geleden had ik al een auto waar de radio na 1 uur uitviel als de motor niet draaide. Ook de binnen verlichting ging uit als de deur x tijd niet gesloten was. Huidige auto doet net hetzelfde.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op youtube staan wel wat video's van mensen die ze gebruiken.
Bigclive deed een destructieve test. 500a kortsluitstroom gedurende enkele seconde... Indrukwekkend.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
bprosman

Golden Member

Huidige auto doet net hetzelfde.

Mijn vader woont nog in een buurt waar de hele dag de sleutel op de auto kan zitten. Dan gaat dat niet op :-)
Maar iemand hier die zo'n ding aangeschaft heeft ?

[Bericht gewijzigd door bprosman op maandag 3 juni 2019 13:13:22 (14%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Sart(motor)hulp is quake, maar war extra spanning over de bobine helpt in de winter wel.
Ik had indertijd een Citroën Dyane. Het is hier op het platte land nogal vochtig tussen de wateren, zodat ik soms niet weg kon komen en naar de slinger moest grijpen.
Radio Buletin gaf de oplossing: een relais schakelt tijdens het starten 3 NiCad's (C-type cellen 4Ah) in serie met de bobine. Dat geef 3,6V extra spanning over de spoel, met een evenredig grotere vonk tot gevolg en een prima koude start.
Tijdens het rijden via een weerstand de cellen met 1/20 C bijladen.

Zou natuurlijk ook met een 4V loodgelaccu'tje van zo'n 6Ah kunnen, maar ik had die NiCad's liggen.

In mijn camperbusje (Fiat Scudo 2.0 JTD) gebruik ik (indien nodig) de stationaire accu uit het woongedeelte. De + aansluiting van de stationaire accu van het scheidingsrelais overbruggen naar de startaccu en het is gepiept, met maar één kabel. Er ligt al een 32mm² kabel tussen scheidingsrelais en hulp accu en de rest gaat via de massa.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 3 juni 2019 16:20:02 (20%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †