Reed relais toegestane spanning.

Beste heren,

Ik heb een schakelingen op een print.
Met een DIP05-1A72-1 2L. Ik vermoed dat deze IC niet schakelt. Maar ik twijfel ook aan mijn voeding. Ik heb dit setje gekregen zonder voeding. Ik zie in de beschrijving van deze IC staan dat deze met is max 10W belast mag worden. Ik gebruik op het moment een 12V voeding met 1A output. Ik kom dan op 12W uit. Verder zie ik in de beschrijving staan dat deze IC op 5V werkt. Ik kom zelf niet uit de elktronica. Mijn achtergrond zit in de autotechniek. Kan iemand mij vertellen wst voor vieding ik hier mag gebruiken?

Het gaat hier om een knop die ingedrukt kan worden. Bij de 100x gaat er een zoemer en een lamp flitsen. Zo kunnen klanten in een winkel een prijs winnen. Komt uit de winkel van een vriend van mij. Zij hebben brandschade gehad. Vandaar dat ik geen vieding meer heb.
Ps: brand kwam niet door deze knop.
Groeten
NRAP

Ha nrap,

Het IC is een reedrelais en werkt op 5V dus dat heb je goed weet je de aansluitingen dan kan je de spanning over de spoel meten.
Je voeding 12V tja dat weet ik niet of dat mag en de stroom welke je voeding kan leveren ik denk dat het voldoende moet zijn.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Ik zie geen IC, en ook geen reed-relais. Meer foto's kunnen helpen.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Hallo,

Ik heb nog drie foto's toegevoegd.
Bedankt voor het meedenken.
Ik ben tot zo ver gekomen. Voeding aangesloten. Na 100x kliken gaat het kleine zoemer in het kasje af Incl ledjes. Maar deze moet via de reed relais de lamp en zoemer/speaker laten loeien. Als ik de print op het oog volg dan denk ik dat deze min gestuurd is. Zoemer en de speaker hebben gezamenlijke plus met het kasje. En de min moet na 100x klikken door gegeven worden. Als ik op de print de min doorverbind dan werkt deze wel.

Op 3 juni 2019 15:37:08 schreef electron920:
Ha nrap,

Het IC is een reedrelais en werkt op 5V dus dat heb je goed weet je de aansluitingen dan kan je de spanning over de spoel meten.
Je voeding 12V tja dat weet ik niet of dat mag en de stroom welke je voeding kan leveren ik denk dat het voldoende moet zijn.

Groet,
Henk.

Hallo Henk,
Ik ben nog bezig met deze project.
Bedoel je de spanning belast meten over de soel van de reed relais?
IK had nog foto's toegevoegd.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 12 juni 2019 21:20:31 (36%)

Arco

Special Member

Volgens mij heeft die A versie een ingebouwde diode over de spoel. Je moet dan de polariteit wel goed aansluiten.

In het verleden heel veel van deze Medertjes moeten vervangen in telecomapparatuur. Bij het minste vonkje zaten ze vast...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hallo Arco,
Bedankt voor je reactie.
Ik had de weerstand van deze spoel gemeten. Deze is 500ohm. Dat zou moeten kloppen volgens de documentatie. De diode heb ik gemist. Ik zal eens kijken of deze er in zit. Op het moment dat de speaker en lamp aangestuurd moet worden gebeurt dit niet. Deze wordt aangstuurd door de reed relay. Als ik deze pin doorverbind op de print plaat (zie foto met roze pijl) dan werkt de speaker en flits wel. Ik zou dan denken dat van af dit punt alles werkt. Maar daar voor zou een fout moeten zitten. Ik dacht zelf aan de reed relay. Maar die moet natuurlijk wel bekrachtigd worden.
Groet,
Nelson