SMEG STA6448

IK BEN IN BEZIT VAN EEN SMEG VAATWASSER TYPE STA6448 ;HIJ START NIET MEER OP. DE 2LAMPJES BIJ END KNIPPEREN (groen) maar als ik een programma wil kiezen met de programmaknop doet hij niets en er verschijnt ook geen foutmelding in de display(kan geen programma selecteren )

WIE KAN MIJ EEN TIP GEVEN BEDANKT OP VOORHAND

Ik dacht dat dit een probleempje was in voedingsgedeelte van het printje. Vermoedelijk een x2 condensator.

GA DIT MORGEN EENS NAZIEN
WAAR ZIT DAT X2 CONDENSATOR IN DE MACHINE?

Op 4 juni 2019 18:49:30 schreef cDSBET:
GA DIT MORGEN EENS NAZIEN
WAAR ZIT DAT X2 CONDENSATOR IN DE MACHINE?

Op de printplaat als je de houten deur en vaatwasdeur afvijst

heb mij terug op de vaat wasser geworpen, heb het onderpaneel afgenomen en gecontroleerd op waterlekken en alles is ok, heb dan het elektrisch stekkertje ontkoppelt van de wisselklep en dan terug trachten te programmeren ,maar geen effect ,heb ook alle aansluitingen gecontroleerd op
verbrandingen, alles ok.
heb dan de sturing eruit gehaald en open gedaan op eerste zicht geen verbrandingen , de ingang van de sturing gemeten en 220 v ingang wat ik ook dacht aangezien de 2lichjes knipperen op END of zou hij toch nog defect kunnen zijn, moeilijk uit te meten. Zit met de handen in het haar
Graag zou ik van de techniekers onder jullie wat uitleg willen !!informatie is altijd welkom . Nog alles eens op rijtje zetten

vaatwas kan niet meer ingesteld worden ,geeft geen foutmeldingen alleen 2 lichtjes pinken groen met " END " erboven van het vorige afgesloten programma en 2 rode van het kalk progra

instelbaar op bovenrand van de deur smeg sta 6448

groetjes

Controleer de schakelaar in het deurslot eens.
Als deze geen contact maakt kan de machine niet worden ingesteld.
Ook even de bedrading in de plastic goot onder de deur nazien op draad breuken.

Even bij een collega opgevraagd en doe eens een reset als volgt: Machine aanzetten, deur dicht, deur openen start/stop knop ingedrukt houden en ingedrukt houden en deur dicht doen.Even wachten en weer openen... zou de oplossing moeten wezen...

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 8 juni 2019 19:16:41 (75%)

Op 8 juni 2019 16:21:43 schreef CVT:
Controleer de schakelaar in het deurslot eens.
Als deze geen contact maakt kan de machine niet worden ingesteld.
Ook even de bedrading in de plastic goot onder de deur nazien op draad breuken.

beste
bedankt voor de uitleg
heb dat gecontroleerd en ziet er normaal uit die bedrading geen breuk of verbranding vastgesteld

het deurslot

de machine moet worden ingesteld met geopende deur ,aangezien alle bedienings knoppen bovenaan op de rand van de deur zitten

Op 8 juni 2019 19:11:23 schreef smd:
Even bij een collega opgevraagd en doe eens een reset als volgt: Machine aanzetten, deur dicht, deur openen start/stop knop ingedrukt houden en ingedrukt houden en deur dicht doen.Even wachten en weer openen... zou de oplossing moeten wezen...

beste

bedankt voor het vlugge antwoord
heb dat proberen te resetten maar kan die start/stopknop niet ingedrukt blijven houden daar die op de bovenrand van de deur zit en die in het maschiene valt

Probeer nog even het volgende.

Haal de buitendeuren eraf, start de machine met de hoofdschakelaar rechts.
Dan de draad van de zeepbak (meest linker stekker op de zeepbak) lostrekken.
Apparaat uitschakelen en de stekker weer monteren.
Hierna het apparaat inschakelen en proberen te starten.

Die ken ik niet CVT, wie weet.... IDD de voordeur zal je er even af moetenhalen of de vaatwasser iets naar voren halen ( Schroeven zijkant losnemen/ pootjes iets indraaien.)

[Bericht gewijzigd door smd op zondag 9 juni 2019 18:50:06 (69%)

BESTE CIRQUITS VRIENDEN

BROBLEEM OPGELOST EEN FOUTJE IN DE PROGRAMEUR
JAMMER GENOEG EEN NIEUWE
ALLES OK
BEDANKT ALLEMAAL DIE ER AAN MEEHOLPEN
GROETJES

Beste cDSBET,

Ik heb hetzelfde probleem. Kan je aub uitleggen wat je hebt gedaan om het op te lossen?

Groet Michiel

maartenbakker

Golden Member

Staat hierboven. Hij heeft iets vervangen. Een stuurmodule (PROGRAMEUR?) of een hele machine.

Je kunt ook bij de tip van smd beginnen. Die X2 condensator zit vast op de stuurmodule. Ook de andere tips kunnen nuttig zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
vergeten

Golden Member

Op 4 juni 2019 18:49:30 schreef cDSBET:
GA DIT MORGEN EENS NAZIEN
WAAR ZIT DAT X2 CONDENSATOR IN DE MACHINE?

Capslock toets vastgeroest?

Op 13 juni 2019 17:53:04 schreef cDSBET:
BESTE CIRQUITS VRIENDEN

BROBLEEM OPGELOST EEN FOUTJE IN DE PROGRAMEUR
JAMMER GENOEG EEN NIEUWE
ALLES OK
BEDANKT ALLEMAAL DIE ER AAN MEEHOLPEN
GROETJES

In het algemeen staat het gebruik van veel Hoofdletters op vrijwel alle forums gelijk aan schreeuwen, leest niet fijn, dat vinden veel gebruikers onprettig. :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op donderdag 8 juli 2021 22:20:31 (19%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Opgelost.

1) Frontpaneel losgemaakt (2 kruiskopschroeven en dan omhoogtrekken)

2) Schroeven (tork, inbus) van het zwarte plastic paneel losgemaakt

3) Toen was het probleem weg. De knoppen reageerden weer

4) Alles weer vastgemaakt

Merci !