Die oxidatie kun je prima met stukjes staal en een lasapparaat oplossen
ik twijfel echter of het wel alleen die sensor is. Inspuiting wordt geregeld door:
Onderdruk
Inlaat temperatuur (deze en onderdruk kun je ook combineren in een luchtmassameter)
Toeren
Dan heb je nog een temperatuursensor voor koud start verrijking (zie als choke)
En een gasklep positiesensor. deze is om te zorgen dat je bij accelereren en gas los beter reageert.
Meer heb je eigenlijk niet direct nodig voor injectie.
Het kan dus wel, maar de vraag is even of hij echt zo rijk staat: dan moet je ook een mega verbruik hebben en het ding bijna verzuipen eigenlijk en niet echt lekker rijden. Moet je ook terug zien in hoge CO2, hoge lambda en hoge HC's. Controleer dat even bij de APK als het niet deze sensor is. Als CO2 gewoon laag is en lambda ook, is er met de inspuiting weinig mis.
Ik denk eerlijk omdat het hier een camper betreft dat het gewoon vervuiling is tussen kleppen en evt zuigerveren...
Geef het ding eens gewoon ongenadig op zijn kl#te dat alles goed warm wordt en alles komt los.
Overigens vindt ik het HEEL raar dat een bus uit 1993 een ongeregeld systeem heeft: De meeste auto's hadden toen al lambda's en kats om onder die 2.5 te komen....
volgens mij was dat voor 1991.
EDIT: OK klopt de aanname wel: minder zuinig en rijdt K*T
Maar het kan deze sensor zijn, maar ook PRIMA de koelwater temp, inlaat temp of de gasklepsensor.
Allemaal vaak eenvoudig te controleren overigens.