Maarten en Raaf12 bedankt voor jullie terugkoppeling.
Nu de tv defect is heb ik van Samsung vernomen dat deze tv uit Slowakeijen komt en niet wordt ondersteund door Samsung Benelux. Bij aankoop wel netjes geregistreerd met serie nummers e.d.
Had Samsung direct bij registratie gemeld dan had ik de tv kunnen retourneren aan de leverancier.
Op de site en in de voorwaarden staat niet dat deze niet geserviced wordt door Samsung in Nederland. Geen compensatie bij Samsung. Samsung zegt je moet bij de leverancier zijn.
De leverancier heb ik een brief gestuurd over dit ondeugdelijk product en heb heb geïnformeerd over de consumenten bijdrage.
De leverancier wil deze tv repareren ongezien voor 450 euro. Nieuw kost deze vandaag de dag 1100 euro.
De eis van deze leverancier is dat ik vooraf 450 euro in zijn geheel moet betalen,. Daar ik geen zin in heb vanwege kans dat dit bedrijf failliet gaat en de topics op een forum over dit bedrijf dat iemand hetzelfde uit goed vertrouwen heeft gedaan en zijn tv na 3 maanden nog niet heeft teruggekregen.
Nu is deze bij een plaatselijke reparateur die weet niet zeker wat het is. Nu kan ik voor 300 euro de print laten vervangen op eigen risico, want het kan ook het paneel zijn. Hij kan niet meten of het panel stuk is? Jammer.
Een nieuwe en dan ook nog eens een betere oled, koop je tegenwoordig voor 1200 euro.
Ik was Samsung fan, maar dat is bijna over. De keuze voor een ander merk die wel betrouwbaar wordt voor mij steeds moeilijker. Mijn vorige Plasma Hitachi heb ik na 12 jaar ingeruild voor deze Samsung. De Hitachi werkte nog steeds.
Op het internet kost een set met alle printen 180 euro. Ik ben zelf elektrotechnicus. Met de veiligheidsinstructies en advies vanuit dit forum, kan ik dit zelf als het moet.
Mijn vraag is waarom kan een specialist niet uitsluiten dat het paneel goed is? Weet iemand dit.
Kan ook nog naar Servilux, daar ben ik al zo 100 euro verder en als ik dan te horen krijg dat het panel stuk ben ik nog geen steek verder. Want dat is de tv niet meer waard.
Rechtzaak kan ook maar dit kost ook geld.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt.