Gezocht PCB-deel power jack

Ook een advertentie gezet bij gezocht omdat het volgens mij niet meer te koop is. Het is voor een Chess Challenger uit 1979, het gaat om de DC connector. Die was er in geplakt, ik wil 'm graag zo origineel mogelijk herstellen.

Opvallend is dus dat de connector vrij open is, er kan zeg maar meer stof in dan tegenwoordig ;-) En dat de middel pin er echt uitsteekt, dat hoort ook zo, dit zijn nl. foto's van een goede:

Arco

Special Member

Die zul je wel niet meer vinden. (of je moet een 'sloper' vinden)
Lijkt een handmatig op maat gezaagd iets gezien de groffe onderzijde.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 9 juni 2019 11:20:09 schreef Arco:
Die zul je wel niet meer vinden. (of je moet een 'sloper' vinden)
Lijkt een handmatig op maat gezaagd iets gezien de groffe onderzijde.

Dat kan goed komen door alle lijm die ik er afgeschraapt heb...

Lucky Luke

Golden Member

Ik heb een connector die er erg op lijkt, maar het niet is (diameter middenpin is 2.1 mm):

Die komt vermoedelijk bij Conrad, Mouser, TME, of Farnell vandaan... daar heb je niks aan.

Het enige dat er op staat is "Japan" en een logo: "est". (Maar niet op de kant die ik gefotografeerd heb...)

http://www.est-marushin.co.jp/index_e.html

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 9 juni 2019 12:12:24 schreef Lucky Luke:
Ik heb een connector die er erg op lijkt, maar het niet is (diameter middenpin is 2.1 mm):

[bijlage]
Die komt vermoedelijk bij Conrad, Mouser, TME, of Farnell vandaan... daar heb je niks aan.

Het enige dat er op staat is "Japan" en een logo: "est". (Maar niet op de kant die ik gefotografeerd heb...)

http://www.est-marushin.co.jp/index_e.html

Heeft er naast gelegen ;-) Hij is ook gespiegeld... Dat Est bestaat 63 jaar geven ze op hun website aan, dus wat dat betreft zou het kunnen ;-)

Ergens heeft iemand zo'n ding, ik denk nl. niet dat ie customized is. Ooit ergens uit gesoldeerd. In die tijd waren die connectors ook vaak veel meer open, herinner ik me vaag...

't gaat in ieder geval niet direct passen want bij dat ding zitten de drie aansluitpunten op 1 lijn en niet versprongen zoals bij het ding van de TS.

Verder raar in dat datasheet: "DC10A" begrijp je wat daarmee gezegd wordt? Ja? Think again. Het andere model heeft "DC10B".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 9 juni 2019 15:21:13 schreef Smallrepairs:
Lijkt mogeoijk op deze.
https://nl.farnell.com/cliff-electronic-components/fc68145/dc-power-ja…

Komt ook in de buurt, maar is 'm niet. Idd. pinnen net iets anders, de connector pin steekt niet uit, de onderkant is niet open. Deze is dichter, alle moderne connectors zijn dichter, ik herinner me ook van vroeger dat ze opener waren, kon er lekker veel stof in ;-)

Ik begrijp je wens om het zo origineel mogelijk de houden/krijgen. Maar ook het vervangen van de oude connector door een deze-eeuw-gemaakte doet daar aan af. Dus... hou hem in je achterhoofd, als het (de stekker) mechanisch past moet je misschien wat water bij de wijn doen...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 9 juni 2019 17:26:25 schreef rew:
Ik begrijp je wens om het zo origineel mogelijk de houden/krijgen. Maar ook het vervangen van de oude connector door een deze-eeuw-gemaakte doet daar aan af. Dus... hou hem in je achterhoofd, als het (de stekker) mechanisch past moet je misschien wat water bij de wijn doen...

Eens..., maar ergens op de wereld heeft iemand nog zo'n oude connector in een rommelbakje liggen, dat maakt het moeilijk ;-)

Op 9 juni 2019 17:41:08 schreef gdb:
[...]Eens..., maar ergens op de wereld heeft iemand nog zo'n oude connector in een rommelbakje liggen, dat maakt het moeilijk ;-)

Enne, het mag zeker een nieuwe zijn, als ik maar niet PCB en enclosure ervoor moet verbouwen...

Het is 'm niet en de pin ("stift") is dikker, maar dit is wat het best in de buurt komt tot dusverre! Ik kan nu even niet bij de spullen, duurt weer een paar weken, maar bij Conrad staat ook een datasheet met maatvoeringen, dus dat wordt effe meten; ik ben benieuwd.

Reichelt, ook een groot assortiment, niet kunnen vinden.

fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bjokal

Golden Member

Net even zitten spitten op de site van Lumberg, en deze lijkt er erg veel op.

Datasheet :

neb_j21r.pdf

Ook bij Conrad leverbaar.

[Bericht gewijzigd door bjokal op woensdag 12 juni 2019 14:34:05 (31%)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Wow! Jaahaaa, dit is 'm joh, of hij heeft er heeeel dicht naast gelegen. Die pinout lijkt te matchen, model, maten kloppen min of meer (maar door mij met een plastic schuifmaat gemeten, maar wel op tiende millimeters nauwkeurig - klopt niet helemaal).

Nu even wachten tot Conrad weer een "aanbieding" heeft met de verzendkosten, koop ik er meteen 3 ;-)

Volgens mij opgelost ;-)

Op 12 juni 2019 14:32:13 schreef bjokal:
Net even zitten spitten op de site van Lumberg, en deze lijkt er erg veel op.

Datasheet :[bijlage]

Ook bij Conrad leverbaar.

Ja hoor, dat was 'm. Besteld en net even gepast: past helemaal. Iedereen bedankt voor het helpen speuren, erg blij dat het is gelukt (en de hoofdprijs gaat naar Bjokal ;-) )!