SkyRC MC3000 - 4x D-cell mogenlijk?

Weet iemand of je in de SkyRC MC3000 4 D-Cells gelijk op kan laden? In de beschrijving staat dat er maar 2 gelijk geladen kunnen worden, en je deze op kanaal 1 en 4 op kan laden.

Zou de reden zijn dat het niet past, of dat het om een andere reden niet gaat/mag?

Zijn er ook dummie batterij varianten met een draad eraan, zodat je een houder ernaast kan zetten zodat je dus wel 4x D-Cell gelijk kan laden?

Graag hoor ik of er van die nep batterijen bestaan om extern te kunnen laden, en of het het wel kan/mag.

Alvast bedankt

Arco

Special Member

Zal er wel niet voor niets op staan...
Meeste laders hebben zoiets, de BT-C3100 ook. (met 4 D cellen wordt de stroom waarschijnlijk veel te hoog bij laden/ontladen.)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een wat betere lader zal de temperatuur van de accu meten en het laden/ontladen hierop aanpassen.

Ik wil op zich ook wat nep-AA batterijen maken en met wat draadjes en magneetjes D-cellen gaan laden, maar dan ga je dus die temperatuurmeting missen...
Dit is op een Maha C-9000, alleen geschikt voor AA en AAA's.

Mijn China-special Li-Ion en NiMH lader (lijkt erg veel op deze), kan wel D's aan (edit: slechts 2) maar dat is inderdaad omdat ze domweg te groot zijn.

Ik heb ze in huis (AAA naar AA converters) maar ben er nog niet uit hoe ik hier een draadje aan ga solderen (=smelten plasic?) of puntlassen (puntlasser is nog lang niet af...)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61PDDyEbaOL._SX425_.jpg

@kilzone hieronder: het is een Opus BT-C3100 V2.2 en er staat in de handleiding volgens mij dat er maar alleen D's in de buitenste slots kunnen vanwege de dikte. Als ik me goed herinner...

Op 11 juni 2019 20:14:13 schreef r-p:
Een wat betere lader zal de temperatuur van de accu meten en het laden/ontladen hierop aanpassen.

Ik wil op zich ook wat nep-AA batterijen maken en met wat draadjes en magneetjes D-cellen gaan laden, maar dan ga je dus die temperatuurmeting missen...
Dit is op een Maha C-9000, alleen geschikt voor AA en AAA's.

Mijn China-special Li-Ion en NiMH lader (lijkt erg veel op deze), kan wel D's aan maar dat is inderdaad omdat ze domweg te groot zijn/

De Xtar Dragon VP4 Plus? Had begrepen dat hier wel 4x D-cell gelijk in kan.

Arco

Special Member

Is wel degelijk voor de stroom ook. Als je de 'discharge' functie voor 4 cellen op 2000mAh of meer zou gebruiken, wordt de boel ongelofelijk heet.
(vermogen moet nu eenmaal opgestookt worden)

Daarom kun je maar 2 schachten van de C3100 tegelijk op 2000mAh gebruiken.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 11 juni 2019 20:49:35 schreef Arco:
Is wel degelijk voor de stroom ook. Als je de 'discharge' functie voor 4 cellen op 2000mAh of meer zou gebruiken, wordt de boel ongelofelijk heet.
(vermogen moet nu eenmaal opgestookt worden)

Daarom kun je maar 2 schachten van de C3100 tegelijk op 2000mAh gebruiken.

Is dan de enige lader die 4 D-cellen gelijk kan laden/ontladen ect de: Xtar Dragon VP4 Plus?

Deze is veel groter dan een normale lader

Arco

Special Member

Bij redelijk snel ontladen van vier cellen komt veel warmte vrij, dat moet ergens blijven. (grotere behuizing is dan beter)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als ik op de nkon website kijk dan staat er bij de Opus bt-c3100 niet bij dat hij d cellen ondersteund.
Ik ben wel benieuwd of het wel 2 cellen kan laden.
Ik wil deze lader aanschaffen namelijk.

Op 12 juni 2019 12:43:00 schreef brains:
Als ik op de nkon website kijk dan staat er bij de Opus bt-c3100 niet bij dat hij d cellen ondersteund.
Ik ben wel benieuwd of het wel 2 cellen kan laden.
Ik wil deze lader aanschaffen namelijk.

Ik ben voor de Xtar VP4 Dragon plus gehaan.
Goedkoopst bij www.nkon.nl (goedkoper dan ali?)

Verstandige zet. nkon is een goede winkel en in china heb je best veel kans op fake laders.
En waarom in china bestellen als in nederland voor ongeveer gelijke prijs te koop is ;)
Hoef je ook niet lang te wachten.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met deze lader.