Amp meter op afstand uitlezen

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Het is toch het beste als de batterijen steeds zo vol mogelijk zijn?

Als het lood-zuurbatterijen zijn, ja, dan wel. Maar hebben we dat al mogen vernemen?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 13 juni 2019 17:16:54 schreef evelo:
Kan het laden niet lokaal geregeld worden met een goede oplader die een signaal kan sturen naar het aggregaat om al dan niet te draaien?

Het is toch het beste als de batterijen steeds zo vol mogelijk zijn?

Er zitten AGM diep ontlading accu's in.

Op 13 juni 2019 17:41:18 schreef Opifex:
[...]
Dit meet de spanning op de accu. Afhankelijk van de spanning kan je grosso modo afleiden hoe leeg je accu is.

[...]

Neen, neen, neen, neen... Heb je het vorige bericht wel gelezen?
Ampere zit nergens in. Ampere vloeit ergens door op een bepaald moment. In je accu 'zitten' geen amperes...

Wat je wil meten is de LADING, en die wordt uitgedrukt in Coulomb, of in Ampere-uur.

De lampjes geven de spanning aan, die een grosso-modo indicatie van de lading aangeven. Rechtstreeks de lading meten is niet (realistisch) mogelijk.

Ja ik had het vorige bericht gelezen en erna ook Ampere-uur bij vermeld maar met de laatste bericht van iemand ben ik weer in verwarring :X
Maar ik denk dat het nu wel duidelijk is wat ik bedoelde toch ? nogmaals excuses dat ik de termen niet ken, simpel gezegd ik wel weten hoeveel juice er nog in de accus zitten en niet de voltage.

Die snap ik niet helemaal dat het niet realistisch mogelijk is want dat lukt wel op mijn boot met deze meter.
https://www.mastervolt.com/products/battery-monitoring-panels/masterli…
Zodra ik meer verbruik zie ik dat meteen op die meter, en ook hoeveel er nog inzit

Op 13 juni 2019 17:16:54 schreef evelo:
Kan het laden niet lokaal geregeld worden met een goede oplader die een signaal kan sturen naar het aggregaat om al dan niet te draaien?

Het is toch het beste als de batterijen steeds zo vol mogelijk zijn?

Het wordt ook lokaal geregeld maar niet nauwkeurig genoeg, er zit een accu lader in die de batterij pack oplaad zodra die bijna leeg is, maar die zorgt er dus niet voor dat er genoeg lading in zit waardoor die nu elke dag 1 uur aan gaat terwijl het 7 dagen zou moeten zijn, vandaar dat ik het handmatig in de gaten wil houden en aansturen.

https://www.hsct.nl/winkel/accu-meter-met-shunt-voedings-bereik-9-35-v…

Deze kan meten wat je wil alleen is nog niet draadloos.
Heeft dan wel weer opties on via RS232 of USB te communiceren.
Er is ook nog een versie voor hoger spannings bereik.

Metertje met lampjes op je genset lijkt ook gewoon met spanningsmeting te werken, tenzij een schema dit anders aangeeft.

Is dit iets van Tekstkar of Bredenoord ??

Ja dat is precies wat ik bedoel en ook heb van mastervolt maar die is helaas ook niet draadloos.

Bijna, lijkt allemaal op elkaar deze is van het merk Generac

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 13 juni 2019 20:12:30 (61%)

Op 13 juni 2019 18:03:03 schreef ledgek:

Die snap ik niet helemaal dat het niet realistisch mogelijk is want dat lukt wel op mijn boot met deze meter.
https://www.mastervolt.com/products/battery-monitoring-panels/masterli…
Zodra ik meer verbruik zie ik dat meteen op die meter, en ook hoeveel er nog inzit

Als ik op de foto in je link kijk zie ik dat deze de spanning op je accu aangeeft met een bijhorend percentage?

Dat is toch exact wat hier al reeds verschillende malen verteld werd?

High met Henk

Special Member

De mastervolt ken ik niet, maar de victrom bms wel en die zal wel hetzelfde zijn zo ongeveer.

Ding is intelligent en heeft een shunt meting.
Je moet meen ik (7 jaar geleden) ook de accucapaciteit opgeven. Ding maakt iig de eerder genoemde stroom integraal.

Kijkt hoeveel stroom er vertrokken is en hoeveel spanningsval dat geeft. Daarmee berekent hij hoe lang je nog kunt draaien met het spul.

Is dus iets meer als domme spanningsmeter

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Klopt die zijn zo goed als het zelfde, is ook precies wat ik zoek qua meting maar ook deze zijn helaas nog steeds te dom om het via sms/4g te versturen :P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 13 juni 2019 20:12:08 (64%)

Al iets gevonden?

Mod edit:
Spam verwijderd.
Een forum is niet bedoeld voor om reclame voor jezelf te maken